Utbildningsadministratör
Linnéuniversitetet / Yrkesvägledarjobb / Kalmar
2020-11-30
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den aktuella platsannonsen "Utbildningsadministratör" (sökbar t.o.m. 2025-01-02) ⬅️
Visa alla yrkesvägledarjobb i Kalmar,
Mörbylånga,
Borgholm,
Nybro,
Torsås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Linnéuniversitetet i Kalmar,
Nybro,
Uppvidinge,
Växjö,
Västervik eller i
hela Sverige Välkommen till Linnéuniversitetet! Människor växer här. Vi är ett internationellt universitet i Småland - tillsammans sätter vi kunskap i rörelse för en hållbar samhällsutveckling.
Ekonomihögskolan är en kreativ och internationell kunskapsmiljö som utbildar och forskar inom bland annat företagsekonomi, nationalekonomi, turism, rättsvetenskap och statistik. Vår strävan är att dra nytta av och vara till nytta för näringsliv och samhällsutveckling regionalt, nationellt och i världen. Arbetet inom fakulteten utgår från Linnéuniversitetets fyra värdeord: nytänkande, nyfikenhet, närhet och nytta. Målsättningen är också att bli internationellt ackrediterad som Business School. Ekonomihögskolans kansli består av 30 medarbetare jämnt fördelade på de båda orterna. Kansliet ansvarar för administrativt stöd till fakultetsstyrelse, dekan, fakultetens råd och till institutionerna.
Publiceringsdatum2020-11-30Dina arbetsuppgifterVi söker en utbildningsadministratör som kommer ingå i funktionsgruppen utbildningsadministration. Vi söker någon som har ett serviceinriktat arbetssätt som präglas av ett prestigelöst arbetssätt med en väl utvecklad samarbetsförmåga. Du kommer att ingå i bemanningen på kansliet i Växjö samt ha en del ortsövergripande arbetsuppgifter. Du kommer att tillsammans med kollegor i Växjö planera och bemanna studentreceptionen, administrera tentor samt säkerställa hög service mot lärare och studenter i det löpande arbetet. De ortsövergripande arbetsuppgifterna är i första hand handläggning av tillgodoräknande, ingå i bemanningen av de digitala service - och kontaktforumen samt hantering av information och administrering i LADOK. Det ingår även andra utbildningsadministrativa arbetsuppgifter.
Kvalifikationer Du som söker ska ha akademisk examen på lägst kandidatnivå. Vi förutsätter att du har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på såväl svenska som engelska och att du har erfarenhet och kunskap vid att arbeta med LADOK. Du har förmåga att hantera och strukturera stora mängder av information. Du är serviceinriktad, noggrann och kan arbeta metodiskt. Arbetet ställer stora krav på flexibilitet och samarbetsförmåga. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i statlig sektor med liknande arbetsuppgifter. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Tillträde: 1 februari 2021 tom 30 september 2021
Placeringsort: Växjö. Då anställningen innebär arbete i både Kalmar och Växjö måste du vara beredd att regelbundet tjänstgöra på båda orterna.
Omfattning: 100 %.
Information:
Upplysningar lämnas av kanslichef Jimmy Rudelius tel 0480- 49 71 66,
jimmy.rudelius@lnu.se och HR-partner
Fackliga företrädare nås via universitetets växel, tel. 0772-28 80 00.
Välkommen med din ansökan enligt instruktion senast den 11 december 2020.
Linnéuniversitetet har ambitionen att tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och mångfald tillför organisationen.
Registrera din ansökan via knappen "Ansök" längst ned i annonsen. De meriter Du åberopar ska Du styrka med intyg och de ska bifogas digitalt i din ansökan. Ansökan och övriga handlingar ska märkas med anställningens diarienummer. Alla handlingar som åberopas ska vara inkomna till universitetet senast kl. 24.00 sista ansökningsdagen.
Vi undanber oss telefonsamtal från försäljare av jobbannonser.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Ersättningindividuell lön.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-12-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagLinnéuniversitetet
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Linnéuniversitetet (org.nr 202100-6271),
http://www.lnu.se Jobbnummer 5467883
Observera att sista ansökningsdag har passerat.