Utbildningsadministratör
Göteborgs universitet / Administratörsjobb / Göteborg
2015-05-06
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den aktuella platsannonsen "Utbildningsadministratör" (sökbar t.o.m. 2024-12-12) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs universitet i Göteborg,
Partille,
Lysekil,
Uddevalla,
Vänersborg eller i
hela Sverige Placering: Institutionen för svenska språket, Göteborg
Diarienummer: PET 2015/172
Institutionen för svenska språket har cirka 100 anställda lärare, forskare, systemutvecklare, doktorander och administrativ personal. Undervisningsvolymen omfattar cirka 1000 studenter per termin.
Vi bedriver undervisning på alla nivåer: grundutbildning, avancerad nivå och utbildning på forskarnivå. Vi har för närvarande tre program: Språkkonsultprogrammet på kandidatnivå, Magister/Masterprogrammet i svenska som andraspråk samt Magisterprogram i språkvetenskap i samarbete med två institutioner inom Humanistiska fakulteten. Vi har också mycket uppdragsutbildning.
Publiceringsdatum2015-05-06Dina arbetsuppgifterArbetet som utbildningsadministratör avser administration av program på kandidatnivå, masternivå samt fristående kurser. Du kommer att utgöra ett administrativt stöd till studierektorer, undervisande personal samt studenter. Det innebär bl a registrering, utskick, resultatrapportering, administration i samband med tentamina och support av webbaserade studenttjänster. Det kan komma att ingå ytterligare administrativa ansvarsområden, som t ex bokning av resor och hotell med mera. Du kommer även att vara en av institutionens inköpare.
KvalifikationerDu kommer att vara en av två utbildningsadministratörer, vilket förutsätter att du både ska kunna arbeta i team men även självständigt. Vi söker dig som har relevant eftergymnasial utbildning, har god administrativ kunskap och erfarenhet samt är en van datoranvändare. För tjänsten krävs goda språkkunskaper i svenska och engelska.
Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter samt arbetat med de administrativa system och program som finns inom Göteborgs universitet, såsom Ladok och GUL.
Eftersom arbetet innebär daglig kontakt och interaktion med andra människor, kommer särskild vikt att läggas vid personlig lämplighet. God samarbetsförmåga är en förutsättning. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper såsom, engagemang, servicekänsla, flexibilitet samt att du har ett strukturerat arbetssätt.
Övrig informationVikariat för föräldraledig medarbetare, ett år med möjlighet till förlängning.
Provtjänstgöring kan komma att tillämpas.
Vi undanber oss erbjudanden från externa annonsföretag.
Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer som mångfald tillför verksamheten.
Varaktighet, arbetstid
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
Tidsbegränsad anställning, ett år med möjlighet till förlängning
TillträdeEnligt överenskommelse
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Universitetet tillämpar individuell lönesättning.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-05-20
Registrera din ansökan elektroniskt under "Ansök online". Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de efter två år , i annat fall kommer de att gallras. Ange om du vill få dina handlingar i retur
Ansökan kan skickas till e-postadress:
helen.sandstrom@svenska.gu.seKontaktHelén Sandström, Administrativ 031 - 786 1774
helen.sandstrom@svenska.gu.seFacklig kontaktOFR/S: Stefan Schedin 031 - 786 1167
stefan.schedin@sociology.gu.seSEKO: Lennart Olsson 031 - 786 1173
lennart.olsson@gu.seSACO: Mikael Brisslert 031 - 786 4393
mikael.brisslert@gu.seFöretagGöteborgs universitet
AdressGöteborgs universitet
Box 100
40530 GÖTEBORG
KontorsadressVasagatan 33
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 031-7860000
Jobbnummer 2281422
Observera att sista ansökningsdag har passerat.