Utbildnings- och forskningsadministratör
Örebro universitet / Administratörsjobb / Örebro
2020-04-22
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Utbildnings- och forskningsadministratör" (publicerad 2024-10-01) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Örebro universitet i Örebro,
Karlskoga,
Hällefors,
Karlstad,
Stockholm eller i
hela Sverige Vi söker en utbildnings- och forskningsadministratör för en tidsbegränsad anställning till den administrativa enheten vid Handelshögskolan på Örebro universitet.
Bakgrund
Handelshögskolan vid Örebro universitet är en av fyra handelshögskolor i Sverige som är AACSB-ackrediterade. Här sker undervisning på både grund- och avancerad nivå. Handelshögskolan är en plats där undervisning och forskning i världsklass möts i fyra ämnen: företagsekonomi, informatik, nationalekonomi och statistik vilka servas av en effektiv och professionell administration. Vid Handelshögskolan arbetar ca 120 personer varav 14 arbetar vid den administrativa enheten dit vi nu söker en ny medarbetare.
Publiceringsdatum2020-04-22Dina arbetsuppgifterArbetet som utbildnings- och forskningsadministratör är serviceinriktat, varierat och administrativt självständigt. En stor del av arbetet sker i olika administrativa IT-system. De huvudsakliga arbetsuppgifterna handlar om att administrera utbildning på grund- och avancerad nivå, vilket bland annat innebär hantering av kursplaner, schemaläggning och lokalbokningar, inrättande och utfasning av kurser, registrering samt rapportering av studieresultat.
I viss mån ingår även att utreda och ta fram rutiner för hantering av nya beslut och administrativa arbetsuppgifter i relation till de lagar och förordningar vi har att förhålla oss till.
Du kommer även att ge administrativt stöd till våra lärare, studenter och enhetschefer, exempelvis genom att bereda beslut och planera examinationer.
KvalifikationerDu har erfarenhet och intresse av administrativt arbete och olika administrativa IT-system. Arbetsuppgifterna förutsätter att du har ett strukturerat arbetssätt och tycker om och utmanas av att jobba med flera saker parallellt.
Du ges frihet i ditt arbete och vi förväntar oss därmed att du känner ansvar för din egen arbetsinsats, dess kvalitet och resultat. Vi tror att du har engagemang att på ett aktivt och närvarande sätt samverka och bidra till utveckling. I grunden är du en lagspelare och du ser vikten av att dela med dig av dina kunskaper och erfarenheter. Du ser även betydelsen av goda administrativa arbetsinsatser och rutiner, i så väl stort som smått. Dessutom behöver du ha intresse för verksamheten och en vilja och engagemang att förstå sammanhang och helheter.
Då institutionen är en internationell miljö krävs mycket god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på såväl svenska som engelska.
Vi söker således dig som har:
• minst treårig gymnasieutbildning
• mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
• flerårig arbetslivserfarenhet av serviceinriktat administrativt arbete
• är kvalitetsdriven och ansvarstagande
• god vana och intresse av att arbeta med olika administrativa IT-system
• erfarenhet av diarieföring
• mycket god förståelse för myndighetsutövning
Det är mycket meriterande om du:
• har studerat på högskola/har en akademisk examen
• har kunskap om institutionens ämnen
• har flerårig arbetslivserfarenhet av serviceinriktat administrativt arbete från högskolesektorn
• har allmän förvaltningskunskap och kunskap om de regler som styr högskolan
Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper, att du är serviceinriktad, har initiativförmåga, förmåga att arbeta självständigt och att möta andra människor på ett förtroendeingivande sätt, samt visad god samarbetsförmåga.
Vi förutsätter att du är flexibel och öppen för förändringar och kan arbeta kvalitetsmedvetet och ansvarstagande. Vi förväntar oss att du har en vilja att lära nytt, är delaktig i helheten och kan föreslå nya eller vidareutveckla befintliga administrativa rutiner/lösningar. Arbetet ställer krav på att du är organiserad och strukturerad samt har förmåga att planera din tid.
Information
Anställningen är tidsbegränsad på 6 månader med möjlighet till förlängning. Örebro universitet tillämpar individuell lönesättning.
Närmare upplysningar om anställningen lämnas av administrativ enhetschef Veronica Carlsson 019-30 21 26.
Örebro universitet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och värdesätter de kvaliteter mångfald tillför verksamheten.
Så ansöker duDu gör din ansökan på vår hemsida genom att klicka på knappen "Ansök".
En komplett ansökan ska innehålla följande elektroniska dokument:
• En motivering till varför du söker detta arbete och vad du kan erbjuda i kompetens
• CV med beskrivning av din kompetens
• Kopior av relevanta betyg/intyg som stärker din kompetens
Endast handlingar skrivna på svenska, engelska, norska eller danska kan bedömas.
Sista ansökningsdag är 200513. Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.
Enligt Riksarkivets föreskrifter måste vi arkivera en omgång ansökningshandlingar exkl. publikationer i två år efter att tillsättningsbeslutet vunnit laga kraft.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-05-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagÖrebro Universitet
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Örebro Universitet (org.nr 202100-2924),
http://www.oru.se/ Jobbnummer 5198726
Observera att sista ansökningsdag har passerat.