Upphandlingssamordnare
Socialstyrelsen / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Socialstyrelsen i Stockholm,
Örebro,
Jönköping,
Härnösand,
Göteborg eller i
hela Sverige Vill du utvecklas inom upphandlingsområdet och har ett starkt engagemang för upphandlingsfrågor? Socialstyrelsens upphandlingsenhet söker nu en upphandlingssamordnare.
Upphandlingsenheten erbjuder organisationen stöd vid anskaffning av varor och tjänster samt vid upprättande och uppföljning av avtal. Som upphandlingssamordnare hos Socialstyrelsen har du en stödjande och rådgivande roll och det är därför viktigt att du har ett konsultativt förhållningssätt i ditt arbete.
I rollen som upphandlingssamordnare ingår att ge verksamheten stöd vid olika typer av anskaffningar av varor och tjänster. Du kommer att få vara upphandlingsstöd i anskaffningar som genomförs som förnyade konkurrensutsättningar och öppna förfaranden. Det innebär också självständigt arbete i ett elektroniskt upphandlingsverktyg.
Tillsammans med kollegor och även självständigt kommer du också att genomföra utvecklingsarbete inom enheten. Du förväntas bidra med din kompetens och ett engagerat medarbetarskap.
Som upphandlingssamordnare har du en stor mängd interna och externa kontakter, du är enhetens kanal in och ut. Du kommer också att få hantera myndighetens anmälningssystem, avtalsdatabas och enhetens funktionsbrevlåda m.m. Du kommer att arbeta enligt lagstiftning, processer och rutiner inom området. Du ger också administrativt stöd till upphandlingsenheten.
Vi söker dig som har
• YH-utbildning inom offentlig upphandling och/eller minst två års akademisk utbildning inom ekonomi, juridik eller annat relevant område
• praktik och/eller har erfarenhet av arbete i offentlig sektor under minst totalt sex månader. Praktiken och/eller arbetet ska ha innefattat stöd till verksamheten i upphandlings- eller inköpsrelaterade frågor
• erfarenhet av administrativt arbete i en stödjande roll som innefattat en stor mängd interna och externa kontakter och samarbeten
• mycket goda språkkunskaper i svenska.
Det är meriterande om du har
• erfarenhet av arbete i upphandlingsverktyg
• erfarenhet av arbete från leverantörsperspektivet i upphandling, exempelvis erfarenhet av arbete med anbud.
Om dig
För att lyckas i uppdraget är du strukturerad, lösningsorienterad, analytisk och noggrann samt bra på att samarbeta och skapa goda relationer. Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Bra att veta
Anställningen är en tillsvidareanställning och inleds med provanställning i sex månader. Du utgår ifrån kontoret på Västerbroplan i Stockholm, men har möjlighet att arbeta på distans upp till 2 dagar i veckan. Din tjänstetitel blir utredare och din placering är på Upphandlingsenheten
För att kunna göra en rättvis och likvärdig bedömning av dig som sökande använder vi oss av urvalsfrågor. Vi ber dig därför att svara på frågorna så utförligt som möjligt så att vi kan avgöra hur väl du matchar den efterfrågade kompetensen. Vi använder oss inte av personligt brev i vårt urvalsarbete.
Om du har frågor om tjänsten, kontakta tf. enhetschef Anna Lönnerberg anna.lö
nnerberg@socialstyrelsen.se. Vid frågor om rekryteringsprocessen, kontakta personalspecialist Rebecka Modahed
rebecka.modahed@socialstyrelsen.se. Facklig företrädare för SACO är Carl-Erik Flodmark
carl-erik.flodmark@socialstyrelsen.se. Facklig företrädare för ST/OFR är Anders Nordlund anders.nordlund@socialstyrelsen. Samtliga nås på tel. 075-247 30 00..
Har du skyddad identitet? Kontakta angiven personalspecialist ovan.
Sista ansökningsdatum 2024-09-30
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-09-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Socialstyrelsen (org.nr 202100-0555),
http://www.socialstyrelsen.se Jobbnummer 8902958
Observera att sista ansökningsdag har passerat.