Upphandlingskoordinator till Affärsstödsgruppen i Sundbyberg
Sundbybergs kommun / Inköpar- och marknadsjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Sundbyberg,
Solna,
Danderyd,
Stockholm,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sundbybergs kommun i Sundbyberg,
Solna,
Stockholm,
Ekerö,
Södertälje eller i
hela Sverige Du har öga för detaljer. Och kan se helheten. Precis som vi.
Här på Upphandlingsenheten i Sundbybergs stad arbetar vi med att upphandla stadens och de kommunala bolagens behov av avtalsbaserade affärer.
Vi består idag av 12 medarbetare fördelade på tre team; ett team för entreprenadupphandling, ett team som gör upphandlingar inom Varor/tjänster/IT och ett team som stödjer upphandlingsteamen, affärsstödsteamet. I varje team finns en teamledare som stödjer teamen i upphandlingsprocessen, utveckling och det dagliga arbetet.
Vi söker nu en till medlem till team Affärsstöd.
Som upphandlingskoordinator i team Affärsstöd kommer du att ansvara för flera administrativa uppgifter på avdelningen samt driva mindre projekt självständigt. Rollen ställer höga krav på sinne för planering, noggrannhet och intresse för vår del i helheten är avgörande. Du kommer ingå i ett team där alla delar med sig av sin kunskap, bollar idéer och hjälper varandra med att hitta lösningar.
En del av din vardag kommer även vara att stödja upphandlarna genom att göra flera av de administrativa arbetsuppgifterna i samband med upphandling. Du kommer bland annat att utföra arbetsuppgifter som motsvarar titeln 'junior upphandlare' och få en bra helhetskunskap om upphandlingsprocessen från planering, till överprövning, avtalstecknande och uppföljning.
Dina arbetsuppgifter innebär bland annat:
• Utför arbete åt nämndesekreteraren till upphandlingsutskottet
• Utlämning av allmänna handlingar
• Sekretessbeläggning av handlingar
• Diarieföring av avtal och underlag
• Hantering av funktionsbrevlåda
• Allmän informationsspridning till berörda enheter inom Staden/Bolag i upphandlingsrelaterade frågor
• Lägga upp avtal i avtalskatalogen och hålla avtalskatalogen uppdaterad
• Gör avrop från Inköpscentralerna och från stadens ramavtal
• Genomföra direktupphandlingar åt våra beställare
• Genomföra prisjusteringar på befintliga avtal
• Genomföra förlängningar av pågående avtal
• Enklare uppföljning av avtal
Vi vill att du klarar av att rutiner och arbetsuppgifter förändras, samtidigt som du är noggrann. Vi söker dig som kan vara en transparant, lojal och öppen teammedlem som sätter teamets och enhetens bästa först, samtidigt som du kan arbeta självständigt med både integritet och initiativförmåga samt vara drivande i de processer du involveras i. Rollen kräver även att du har förmågan att ha många bollar i luften.
Du har god dator- och systemvana samt mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift. Kompetens inom LOU och offentligsektor är meriterande.
Befattningen är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde efter överenskommelse. Välkommen med din ansökan senast den 31 mars, 2022.
Intervjuer kan komma att ske löpande.Ansök senast den 2022-03-31.
Vi tar inte emot ansökningar via e-post.
Välkommen med din ansökan!
Vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2022-03-14ErsättningLönen för en upphandlingskoordinator ligger mellan 30' och 37' beroende på erfarenhet och kunskap.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-03-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSundbybergs kommun
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Sundbybergs kommun (org.nr 212000-0175),
http://www.sundbyberg.se/ Arbetsplats Sundbybergs stad
Kontakt Facklig kontaktperson, Nås via kommunens växel
08-706 80 00 Jobbnummer 6433254
Observera att sista ansökningsdag har passerat.