Upphandlingshandläggare till ekonomi- och upphandlingsavdelninge

Alvesta Kommun / Ekonomiassistentjobb / Alvesta
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Alvesta, Växjö, Hylte, Uppvidinge, Ljungby eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Alvesta Kommun i Alvesta

Alvesta kommun med ca 19 000 invånare är en av södra Sveriges pärlor. En position som bygger på högkvalitativ kommunal service, ett framgångsrikt näringsliv och en bra blandning av tätorter och landsbygd. Lägg därtill en stark infrastruktur med järnväg, flyg och ett välutvecklat vägnät så förstår du varför Alvesta kommun är rätt val.
• Stor nog för att idéer skall födas och utvecklas
• Liten nog för att alla skall bli sedda och uppskattade

Du kommer att tillhöra kommunens ekonomi- och upphandlingsavdelning som organisatoriskt ingår i kommunledningskontoret och ansvarar för utveckling, samordning och planering av kommunens ekonomi- och upphandlingsfrågor. Avdelningen bistår såväl kommunstyrelsen i strategiska ekonomifrågor som förvaltningarna i deras ekonomiska planering och uppföljning. Avdelningen har ett samordningsansvar när det gäller inköp, upphandlingar och avtal samt administrerar beställningssystem och samordnad varudistribution. Du kommer ingå i en avdelning med 14 medarbetare varav 3 arbetar med upphandling.

Publiceringsdatum
2016-01-21

Arbetsuppgifter
Vi söker en upphandlingshandläggare som kommer att ansvara för kommunens samordnade varudistribution med tillhörande beställningssystem. Tjänsten som upphandlingshandläggare innebär även arbete med administrativa uppgifter på upphandlingsavdelningen såsom avtalsbevakning, diarieföring, uppföljning av avtal, avrop, kontakter med leverantörer och kommunens verksamheter. Du fungerar som kontaktperson och stöd för kommunens beställare, informerar om avtal, rutiner med mera. Tjänsten omfattar även genomförande av interna utbildningar.

Du förväntas bidra och ta initiativ för att utveckla ekonomi- och upphandlingsavdelningens verksamhet.

Kvalifikationer
Som sökande har du minst gymnasieexamen/akademisk utbildning med inriktning på ekonomi, logistik, inköp/juridik eller likvärdigt. Du har några års erfarenhet av administrativt arbete där inköp och logistik samt avtalshantering varit en del av arbetet. Vi förutsätter att du har god datorvana och gärna erfarenhet av att arbeta i ett affärssystem. Det är meriterande med kunskaper om databashantering, excel, e-handel samt lagen om offentlig upphandling.

Som person är du strukturerad, ordningssam och kan planera och prioritera bland arbetsuppgifterna. Du har en god servicekänsla, samarbetsförmåga, kan ta egna initiativ och är pedagogiskt lagd. Vi ser gärna att du har ett utvecklingsintresse och trivs i en verksamhet där förändringar är en naturlig del.
Du har lätt för att kommunicera i tal och skrift, på svenska såväl som på engelska. Då kommunikation med interna och externa samarbetspartners är dagliga inslag i verksamheten, kommer stor vikt att läggas vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Vi undanber oss alla annonsförsäljare och rekryteringsföretag.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde så snart som möjligt enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-02-08
Ange följande referens när du ansöker: A536332
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Johan Johansson, Upphandlingschef 0472-150 30

Facklig kontakt
Facklig företrädare nås genom kommunens växel 0472-150 00

Företag
Alvesta kommun

Adress
Alvesta kommun
Centralplan 1
34280 Alvesta

Kontorsadress
Centralplan 1 34280 Alvesta

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2628668

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Alvesta Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Alvesta Kommun: