Upphandlingschef till Aneby kommun

Aneby kommun, Kommunserviceavdelningen / Inköpar- och marknadsjobb / Aneby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Aneby, Jönköping, Nässjö, Habo, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Aneby kommun, Kommunserviceavdelningen i Aneby

Vi behöver dig som skapar allt bättre förutsättningar för kommunens inköp.

Du kommer till det Småländska Höglandets minsta kommun, med en förvaltning som kräver av oss alla att vi förstår helheten och också rör oss utanför vårt direkta ansvarsområde för att få allt att fungera så bra som möjligt.

Vi har ofta en kortare väg att skapa de förändringar som krävs för att klara alla de uppgifter som åligger förvaltningen, vi måste ha och har nära till varandra och oavsett om vi är chefer, specialister, politiker eller andra så har vi en god känsla för Aneby kommun. Vi säger om oss att vi gör "vanliga saker ovanligt bra".

Upphandlingsenheten ansvarar för upphandlingar av ramavtal och separata objekt gällande varor, tjänster och entreprenader. Den fungerar också som stöd och service till kommunernas övriga verksamheter, bolag och stiftelser.
Upphandlingschefen är direkt underställd avdelningschefen för Kommunservice-avdelningen och ingår i avdelningens ledningsgrupp.
Tillsammans med din medarbetare är ditt uppdrag att driva och utveckla förvaltningens inköps- och upphandlingsprocesser.


Publiceringsdatum
2018-11-12

Arbetsuppgifter
Som Upphandlingschef är du sakkunnig och ansvarar för att samordna, driva och utveckla kommunens arbete inom området. Du har en specialistroll avseende den juridiska kompetensen. Du håller i internutbildningar, ger råd och stöd i upphandlingsfrågor samt säkerställer upphandlingsprocesserna med fokus på den goda affären. Du arbetar på strategisk nivå och till viss del även operativt genom att själv genomföra upphandlingar.

Du arbetar kontinuerligt med förmågan att förbättra och effektivisera arbetsprocesser, kvalitet och service. Som chef ansvarar du för en medarbetare och du har verksamhets-, budget-, personal- och arbetsmiljöansvar.

Aneby kommun samarbetar med andra kommuner i upphandlingsfrågor, nätverkandet är viktigt för kunnandet och förmågan.


Kvalifikationer
Adekvat akademisk utbildning, specifikt inom affärsjuridik och LOU.

Du behöver vara en god analytiker med förmåga att planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt så att tidsramar hålls.

Din serviceanda och kommunikativa förmåga är viktig, förtroendeingivande relationer internt och externt underlättar den goda affären. Din förmåga att uttrycka dig i tal och skrift är naturligtvis väsentlig, i synnerhet att omsätta verksamheternas behov till tydliga förfrågningsunderlag.

Det är viktigt för oss att du har vana av att arbeta digitalt, har lätt för att ta till dig nya program och system samt är intresserad av digital utveckling.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, det är viktigt för oss att du är trygg, har hög integritet och ett professionellt förhållningssätt.

Du har B-körkort. Erfarenhet av ledande befattning, av offentlig upphandling och projektarbete är meriterande.

ÖVRIGT
Eventuell kontakt från rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2018-11-29 Tillträde så snart som möjligt efter överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-11-28
Ange följande referens när du ansöker: A827804
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Johanna Evegren johanna.evegren@aneby.se 0380 46 300
Erik Havemose 070-5910218

Företag
Aneby kommun, Kommunserviceavdelningen

Adress
Aneby kommun, Kommunserviceavdelningen
Storgatan 48
57822 Aneby

Kontorsadress
Storgatan 48 Aneby

Jobbnummer
4452087

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Aneby kommun, Kommunserviceavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Aneby kommun, Kommunserviceavdelningen: