Upphandlingsansvarig som vill göra skillnad! Oxelösund

Poolia Sverige AB / Administratörsjobb / Oxelösund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Oxelösund, Nyköping, Trosa, Gnesta, Söderköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Poolia Sverige AB i Oxelösund, Nyköping, Gnesta, Söderköping, Flen eller i hela Sverige

Upphandlingsansvarig som vill göra skillnad!

Oxelösund med sina drygt 12.000 invånare ligger vid Östersjöns kust en timme söder om Stockholm. Läget vid havet ger fantastiska möjligheter till havsbad, segling, kajakpaddling och skärgårdsnatur. Oxelösund är också kontrasternas stad. Här möter det småskaliga det storskaliga. Industri möter natur. Motorväg möter hav.


Det här är vi!

Här får du chansen att jobba i en liten kommun nära beslutsfattarna. Det underlättar ditt arbete genom att det är korta beslutsvägar och som längst en korridor bort till de involverade.

Inköpsavdelningen är en modern inköpsorganisation som deltar aktivt i kommunens utveckling. Vi är en engagerad enhet som hela tiden försöker hitta nya vägar.
Vi bistår med vår kompetens för att optimera användningen av skattemedel och därmed positivt påverka kommunens ekonomiska resultat. Inköpsavdelningen är en del av Kommunstyrelsens förvaltning.

Oxelösunds kommun satsar långsiktigt på samarbetet med sina anställda.


Det här blir dina arbetsuppgifter

Du kommer ansvara för det operativa arbetet på inköpsavdelningen. Du ansvarar för att enheten driver de olika upphandlingsprocesserna på affärsmässig grund. Din uppgift är också att hålla i kvalitetsutvecklingen och bevaka omvärlden. Som upphandlingsansvarig får du också möjlighet att driva dina egna processer. Nedan kan du läsa mer om några av dina uppgifter.

• från behovsanalys och diskussion med beställare till upprättande av avtal
• utveckling av leverantörer
• företräda kommunen i förhandlingar av varor och tjänster i samarbete med förvaltningar och bolag
• följa upp kostnad och kvalitetsmål och att processerna följer regelverket som omfattar upphandling


För att lyckas i rollen

För oss är det av största vikt att du som söker har erfarenhet och goda kunskaper i upphandling inom den offentliga sektorn samt kunskap i tillämpningen av LOU. Du har tidigare arbetat i upphandlingsverktyg såsom TendSign, e- avrop eller motsvarande. Vi tror också att du har en akademisk utbildning eller annan utbildning som är relevant för tjänsten. Har du kunskap i tillämpning av LUF, AB04, ABT 06 och juridik inom berörda delar är det meriterande.

Arbetet har en samordnande funktion med projektledaruppgifter så vi ser gärna att du har erfarenhet även av detta.

Som person är du kvalitetsmedveten, affärsmässig och ser samarbete i gruppen som en självklarhet. Du brinner för ditt arbete och ditt engagemang går inte att ta miste på. För att bli framgångsrik i rollen behöver du vara en duktig kommunikatör och ha god förmåga att uttrycka dig både i tal och skrift.

Låter det som en beskrivning av dig? Då vill vi ha din ansökan redan idag!

Varmt välkommen med din ansökan via denna länk:

http://bit.ly/2hnU8Do

Publiceringsdatum
2017-11-10

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-11-22

Kontakt
sofia.beuschel@poolia.se

Företag
Poolia Sverige AB

Adress
Poolia Sverige AB
58220 LINKÖPING

Kontorsadress
Platensgatan 8

Jobbnummer
3796333

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Poolia Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Poolia Sverige AB: