Upphandling Södertörn söker Gruppchef för upphandling
Kommunstyrelseförvaltningen, Ekonomiavdelningen, Upphandlingsenh / Chefsjobb / Haninge
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla chefsjobb i Haninge,
Ödeshög,
Hjo,
Vadstena,
Boxholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kommunstyrelseförvaltningen, Ekonomiavdelningen, Upphandlingsenh i Haninge,
Gislaved eller i
hela Sverige Har du idéer för framtiden och drivs du av utmaningar? I Haninge får du utvecklas tillsammans med trygga kollegor som vill göra skillnad redan idag. Just nu pågår ett av de mest ambitiösa förändringsarbetena i vår kommuns historia. Vi bygger en ny stad, cirka 20 minuter från Söder. Följ med på vår resa.
Verksamheten
Upphandling Södertörn leder, samordnar och utvecklar sedan hösten 2012 Haninge och Nynäshamns kommuners upphandlings- och inköpsverksamhet.
Vårt uppdrag är att genomföra upphandlingar, förvalta avtal, möjliggöra effektiva inköp samt biträda kommunens förvaltningar och bolag med kvalificerad rådgivning i frågor som rör upphandling, inköp och avtal.
Verksamheten har sedan starten 2012 expanderat och idag är vi totalt 25 personer som utgör Upphandling Södertörn. Vi består idag av en upphandlings- och inköpschef, tre gruppchefer för upphandling och inköp med totalt 18 medarbetare samt en förvaltningsorganisation med 3 medarbetare som ansvarar för den samordnade varudistributionen. Organisatoriskt ingår verksamheten i Haninge kommuns ekonomiavdelning.
Vi har nyligen utvecklat en ny upphandlingsprocess med affärsområdes- och kundansvar med syftet att möjliggöra bättre affärer och samtidigt erbjuda våra medarbetare breda och attraktiva upphandlarroller. Då en av våra kompetenta gruppchefer flyttar norrut söker vi nu dig som brinner för ledarskap och upphandling och som vill vara med på vår fortsatta förändringsresa!
Uppdraget
Som gruppchef för upphandling inom Upphandling Södertörn leder du ett team om totalt 6 upphandlare inom områdena Bygg & Fastighet, Mark & Anläggning, Transport, Fordon & Drivmedel samt Lokalvård. I rollen ingår personal- och verksamhetsansvar. Du ansvarar även för vissa egna upphandlingar. Fokus i rollen blir att fortsätta utveckla affärsområdes- och kundansvaret inom gruppens områden samt att vara ett sakkunnigt stöd inom LOU och entreprenadupphandling och ramavtal till dina medarbetare. Du arbetar med ett verksamhetsnära och coachande ledarskap och värnar om våra medarbetare som är vår viktigaste resurs och nyckeln till verksamhetens framgång. Att delta i arbetet med att utveckla rutiner, metoder och processer inom upphandling, inköp och avtalsförvaltning är för dig naturligt. Du ingår i verksamhetens ledningsgrupp och kommer att ha en viktig roll i att vara med och utveckla framtidens Upphandling Södertörn.
Publiceringsdatum2018-10-25ProfilVi söker dig med gedigen erfarenhet av offentlig upphandling. För att lyckas i rollen är det viktigt att du har en mycket god kunskap om LOU samt god erfarenhet av upphandling av entreprenader. Kunskap och erfarenhet av tillämpningen av AMA AF, AB, ABT och ABK är starkt meriterande för rollen. Du har med fördel tidigare arbetat i personalledande roll men det kan även vara ditt första chefsuppdrag. Det är en fördel om du har tidigare erfarenhet från arbete i en politikerstyrd organisation.
Vid tillsättning av rollen fäster vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som är trygg i dig själv och din upphandlingskompetens. Du är självgående, tar initiativ och kommunicerar på ett tydligt och kärnfullt sätt i både tal och skrift. Du har en hög analytisk förmåga och använder dig av ett strukturerat arbetssätt. Du har ett intresse för människor och har ett coachande förhållningssätt i ditt ledarskap. Då tjänsten har många kontaktytor ställer det krav på hög servicekänsla, mycket god samarbetsförmåga samt en god förmåga att bygga och underhålla relationer och nätverk.
Vi erbjuder dig
Hos oss får du ett spännande och utvecklande arbete och förmåner som friskvårdskuponger och möjlighet till semesterväxling. Vi sitter centralt placerade i ljusa och moderna lokaler i kommunhuset i Haninge.
Kontaktperson för detta jobbI den här rekryteringen samarbetar Upphandling Södertörn med Experis. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Therese Rocafort Svensson på telefon 08-736 28 77.
Välkommen med din ansökan! Intervjuer kommer ske löpande så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
I den här rekryteringen har vi redan gjort våra val av annonskanaler och samarbetspartners. Vi undanber oss vänligt men bestämt all form av hjälp med rekryteringen från utomstående aktörer.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Snarast möjligt tillsvidareanställning
ErsättningIndividuell lönesättning tillämpas
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-11-20
Ange följande referens när du ansöker: 2018/576
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktTherese Rocafort Svensson 070 -5787277
FöretagKommunstyrelseförvaltningen, Ekonomiavdelningen, Upphandlingsenh
AdressKommunstyrelseförvaltningen, Ekonomiavdelningen, Upphandlingsenh
Rudsjöterassen 2
13640 Handen
KontorsadressRudsjöterassen 2
Jobbnummer 4422474
Observera att sista ansökningsdag har passerat.