Upphandling Södertörn söker en Gruppchef upphandling
Kommunstyrelseförvaltningen, Ekonomiavdelningen, Upphandlingsenh / Chefsjobb / Haninge
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla chefsjobb i Haninge,
Ödeshög,
Hjo,
Vadstena,
Boxholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kommunstyrelseförvaltningen, Ekonomiavdelningen, Upphandlingsenh i Haninge,
Gislaved eller i
hela Sverige Har du idéer för framtiden och drivs du av utmaningar? I Haninge får du utvecklas tillsammans med trygga kollegor som vill göra skillnad redan idag. Just nu pågår ett av de mest ambitiösa förändringsarbetena i vår kommuns historia. Vi bygger en ny stad, cirka 20 minuter från Söder. Följ med på vår resa.
Brinner du för ledarskapet och har gedigen kunskap om entreprenadinköp? Då kanske det här är rollen för dig? Vi har nyligen utvecklat en ny upphandlingsprocess med affärsområdes- och kundansvar med syftet att möjliggöra bättre affärer och samtidigt erbjuda våra medarbetare breda och attraktiva upphandlarroller.
I den här rollen får du utöva ett nära och coachande ledarskap och vara med och bidra på Upphandling Södertörns fortsatta förändringsresa!
Verksamheten
Upphandling Södertörn leder, samordnar och utvecklar sedan hösten 2012 Haninge och Nynäshamns kommuners upphandlings- och inköpsverksamhet. Vårt uppdrag är att genomföra upphandlingar, förvalta avtal, möjliggöra effektiva inköp samt biträda kommunens förvaltningar och bolag med kvalificerad rådgivning i frågor som rör upphandling, inköp och avtal.
Verksamheten har sedan starten 2012 expanderat och idag är vi totalt 25 personer som utgör Upphandling Södertörn. Vi består idag av en upphandlings- och inköpschef, tre gruppchefer för upphandling och inköp med totalt 18 medarbetare samt en förvaltningsorganisation med 3 medarbetare som ansvarar för den samordnade varudistributionen. Organisatoriskt ingår verksamheten i Haninge kommuns ekonomiavdelning.
Uppdraget
Som gruppchef för upphandling inom Upphandling Södertörn leder du ett team om totalt 6 upphandlare inom områdena Bygg & Fastighet, Mark & Anläggning, Transport, Fordon & Drivmedel samt Lokalvård. I rollen ingår personal- och verksamhetsansvar. Du ansvarar även för vissa egna upphandlingar. Fokus i rollen blir att fortsätta utveckla affärsområdes- och kundansvaret inom gruppens områden samt att vara ett sakkunnigt stöd inom framför allt entreprenadupphandling, LOU och ramavtal till dina medarbetare. Du arbetar med ett verksamhetsnära och coachande ledarskap och värnar om våra medarbetare som är vår viktigaste resurs och nyckeln till verksamhetens framgång. Att delta i arbetet med att utveckla rutiner, metoder och processer inom upphandling, inköp och avtalsförvaltning är för dig naturligt. Du ingår i verksamhetens ledningsgrupp och kommer att ha en viktig roll i att vara med och utveckla framtidens Upphandling Södertörn.
Publiceringsdatum2019-01-16ProfilVi söker dig med gedigen erfarenhet och förståelse för entreprenadinköp och tillämpningen av standardavtal inom entreprenader såsom exempelvis AMA AF, AB, ABT och ABK. Erfarenhet av offentlig upphandling inom ramen för LOU är starkt meriterande. Du är en trygg ledare och du har med fördel tidigare erfarenhet av en personalledande roll. Det kan även vara ditt första chefsuppdrag om du brinner för att utvecklas som ledare. Även tidigare erfarenhet från arbete i en politikerstyrd organisation är meriterande.
Vid tillsättning av rollen fäster vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som är trygg i dig själv och din kompetens. Du är självgående, tar initiativ och kommunicerar på ett tydligt och kärnfullt sätt i både tal och skrift. Du har en hög analytisk förmåga och använder dig av ett strukturerat arbetssätt. Du har ett intresse för människor och har ett coachande förhållningssätt i ditt ledarskap. Då tjänsten har många kontaktytor ställer det krav på hög servicekänsla, mycket god samarbetsförmåga samt en god förmåga att bygga och underhålla relationer och nätverk.
Kontaktperson
I den här rekryteringen samarbetar Upphandling Södertörn med Experis. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Therese Rocafort Svensson på telefon 08-736 28 77. Då vi intervjuar fortlöpande är det viktigt att du ansöker så snart som möjligt, dock senast den 7e februari 2019.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Snarast möjligt tillsvidareanställning
ErsättningIndividuell lönesättning tillämpas
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-02-07
Ange följande referens när du ansöker: 2019/15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktTherese Rocafort Svensson 070 -5787277
FöretagKommunstyrelseförvaltningen, Ekonomiavdelningen, Upphandlingsenh
AdressKommunstyrelseförvaltningen, Ekonomiavdelningen, Upphandlingsenh
Rudsjöterassen 2
13640 Handen
KontorsadressRudsjöterassen 2
Jobbnummer 4559605
Observera att sista ansökningsdag har passerat.