Upphandlare, vikariat
Arvidsjaurs Kommun , Ekonomienheten, Upphandlingsenheten / Inköpar- och marknadsjobb / Arvidsjaur
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Arvidsjaur,
Malå,
Norsjö,
Sorsele,
Arjeplog eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Arvidsjaurs Kommun , Ekonomienheten, Upphandlingsenheten i Arvidsjaur Natursköna Arvidsjaur ligger mitt i landskapet Lappland ca 90 mil norr om Stockholm och 11 mil söder om polcirkeln. Här är det nära till allt, både inom kommunen och ut i världen tack vare vår flygplats. Med ett brett utbud av fritidsaktiviteter, en välkomnande attityd och naturen inpå knuten är Arvidsjaur en plats där det är enkelt att trivas. Näringslivet kännetecknas av besöksnäring och handel, träförädling, fordonstestverksamheter, rennäring och offentlig sektor.
I Arvidsjaur erbjuder vi både trygghet och enkelhet i vardagen - allt finns nära. Oavsett var i kommunen du väljer att bosätta dig kan Arvidsjaur erbjuda goda levnadsvillkor och bra möjligheter till ett attraktivt boende. Vill du veta mer om hur det är att leva och bo i Arvidsjaur? Besök
https://www.flyttatillarvidsjaur.se!Arvidsjaur kommun som arbetsgivare erbjuder en utvecklande arbetsmiljö. Att arbeta hos oss innebär att arbeta efter kommunens gemensamma värdegrund där ledorden är: Glädje, respekt och professionalitet.
Eftersom Árviesjávrrie tillhör det samiska förvaltningsområdet välkomnar vi sökanden med kunskaper i samiskt språk och kultur. Vi har behov av samisktalande personal inom vissa sektorer och samiska kan därför vara meriterande vid vissa tjänstetillsättningar.
Arvidsjaurs kommun söker vikarierande upphandlare
Kommunen har 2019 ingått samverkan med närliggande kommuner när det gäller upphandling.
Samarbetet har utvecklats väl, antalet upphandlingar och uppdrag ökar succesivt och därför söker vi nu ytterligare en upphandlare. Upphandlingsenheten arbetar på uppdrag av Arjeplogs, Arvidsjaurs, Dorotea, Sorsele, Vilhelmina, Åsele kommuner och medlemskommunernas bolag.
Upphandlingsenheten är placerad som en enhet under ekonomikontoret och består av fyra upphandlare och enhetschef. Enheten arbetar med alla typer av upphandlingar såsom varor-, tjänster-, it-, samt entreprenadupphandlingar. Upphandlingarna varierar i omfattning och komplexitet.
Som upphandlare hos oss kommer du att få arbeta i en utvecklande miljö med många utmanande och omväxlande uppdrag. Vi är ett bra gäng som har roligt tillsammans och stöttar varandra i stora och små frågor.
Vi söker nu en vikarie för ordinarie befattningshavares föräldraledighet.
Publiceringsdatum2023-02-17Dina arbetsuppgifterI uppdraget ingår att genomföra kommunövergripande upphandlingar med fokus på affärsmässighet och kostnadseffektivitet. Du arbetar med flera upphandlingar samtidigt och stödjer verksamheten genom hela upphandlingsprocessen. Du kommer även arbeta med stöd, rådgivning och information till verksamheterna i upphandlings- och inköpsfrågor. För att förenkla och effektivisera inköpsprocessen bidrar du till utveckling av metoder och arbetssätt inom området. Du kommer att arbeta i team tillsammans med övriga upphandlare, sakkunniga referensgrupper och andra specialistkompetenser. Uppdraget innefattar också fortlöpande kommunikations- och utbildningsinsatser inom inköpsområdet och du kommer ha många externa och interna kontakter med leverantörer, kunder och samarbetspartners. Ett professionellt förhållningssätt, drivkraft till förändring, god analytisk förmåga samt sinne för goda affärer värderas högt i tjänsten. Vi erbjuder dig ett utvecklande och komplext uppdrag där samarbete, kvalitet och goda resultat värderas högt.
KvalifikationerFör att lyckas i rollen som upphandlare hos oss är du självgående och drivs av att leverera resultat som bidrar till att organisationen når sina mål. Du är också lösningsfokuserad för att hitta den bästa affären. Du har lätt för att samarbeta samt har en god förmåga att bygga och underhålla relationer och nätverk. Vidare ser vi även att du har ett strukturerat arbetssätt, är initiativtagande och har förmåga att behålla ditt lugn i pressade situationer.
Vi söker dig som:
- har eftergymnasial utbildning inom inköp, teknik, juridik eller dig som har annan utbildning tillsammans med erfarenhet som vi sammantaget bedömer som likvärdig
- har god förmåga i svenska, både i tal och skrift
Det är meriterande om du:
- har kunskaper inom LOU/LUF
- har kunskaper inom entreprenadjuridik AB/ABT/ABK och AMA
- har erfarenhet av politiskt styrda organisationer
- har erfarenhet av inköp från offentlig eller privat sektor
Möjlighet till delvis distansarbete finns, placeringsort Arvidsjaur.
Som medarbetare hos Arvidsjaurs kommun kan du komma att behöva använda din privata telefon för inloggning i verksamhetssystem.
Välkommen med din ansökan!
Vi har aktivt valt placering av våra annonser och kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag undanbedes.
Ersättning Enligt avtal
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-03-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2023/20".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Arvidsjaurs kommun (org.nr 212000-2650)
Arbetsplats Arvidsjaurs Kommun , Ekonomienheten, Upphandlingsenheten
Kontakt Anna Renberg
096015500 Jobbnummer 7459484
Observera att sista ansökningsdag har passerat.