Upphandlare med inriktning mot IT till Statens inköpscentral
Kammarkollegiet / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kammarkollegiet i Stockholm,
Karlstad,
Härnösand eller i
hela Sverige Statens inköpscentral upphandlar och förvaltar ca 1 100 ramavtal inom ett 40-tal områden med ca 700 leverantörer som regelbundet konkurrensutsätts i nya upphandlingar. Inom området IT och telekommunikation kan, förutom staten, även kommuner och landsting ansluta sig till ramavtalen.
Vår verksamhet expanderar och därför söker vi Upphandlare med inriktning mot IT till enheten för IT-upphandling.
Vårt uppdrag omfattar statliga myndigheter, kommuner och landsting och syftar bl a till att skapa bästa möjliga villkor för anskaffning och användning av informationsteknik inom offentlig sektor. Inom enheten får du arbeta med några av upphandlingsverksamhetens mest dynamiska områden t ex telekommunikation, hårdvara, programvara,molntjänster, IT-konsulttjänster, outsourcing och andra IT-tjänster. Hos oss finns stor samlad kompetens vilket ger dig goda möjligheter till utveckling såväl som upphandlare som inom informationsteknik. Vi arbetar i projektform där du projektleder hela upphandlingsprocessen från förstudie via upphandling till avtalstecknande. Du kan även vara projektmedlem och ha funktionsansvar för särskilda sakområden.
Publiceringsdatum2015-10-02KvalifikationerVi söker dig som har:
• akademisk examen med inriktning mot teknik, juridik eller ekonomi i denna ordning och arbetat minst 1 år som upphandlare inom offentlig sektor,
eller
• genomgått relevant utbildning till certifierad inköpare enligt SOI eller CiSilf och/eller annan likvärdig utbildning och har arbetat minst 3 år med upphandling inom offentlig sektor,
eller
• arbetat minst 5 år med praktisk upphandling inom offentlig sektor och har kunskaper om ramavtal och hur de används och tillämpas i förvaltningen.
Det är meriterande om du avropat från våra samordnade ramavtal, har gedigna kunskaper inom IT- eller telekommunikationsområdet samt har erfarenhet av att arbeta i något elektroniskt upphandlingssystem.
Som person är du analytisk, har ett strukturerat och systematiskt arbetssätt samt kommunicerar väl i tal och skrift. Du har också en god samarbetsförmåga.
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Mer information
Tillträde snarast. Anställningen är en tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning.
Så ansöker duVälkommen med din ansökan, inklusive CV och personligt brev, senast den 19 oktober 2015.
KontaktHans Sundström, Enhetschef, telefon 08-700 07 69
Karin Edstrand, Saco-S, telefon 08-700 08 48
Marianne Ericsson, ST, telefon 08-700 09 94
Läs mer:
www.kammarkollegiet.seÖvrig informationInför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kammarkollegiet grundades 1539 och är Sveriges äldsta myndighet med målet att också bli en av Sveriges modernaste. På uppdrag av främst Finansdepartementet tillhandahåller vi service inom juridik, ekonomi,
kapitalförvaltning, försäkring, statlig ramavtalsförvaltning och
upphandling. Vår kunskap och kompetens spänner över många områden. Hos oss arbetar framförallt jurister, ekonomer och kvalificerade handläggare med olika inriktningar. Vi är cirka 270 anställda varav merparten
arbetar centralt i Stockholm. Försäkringsverksamheten är belägen i Karlstad.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningMånadslön.
Månadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-10-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagKammarkollegiet
AdressKammarkollegiet
Box 2218
10315 Stockholm
KontorsadressBox 2218
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2460168
Observera att sista ansökningsdag har passerat.