Upphandlare med fokus på hållbarhetskrav i Stockholm
Bemannia Kontor AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bemannia Kontor AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Om uppdraget
Myndigheten har ett behov av en upphandlare med start i september eller enligt överenskommelse. Uppdraget beräknas pågå i fyra månader, med möjlighet till förlängning. Innan start krävs godkänd säkerhetsprövning.
Publiceringsdatum2022-07-08ArbetsuppgifterUppdraget innebär att ställa och följa upp samt utvärdera hållbarhetskrav kopplade till myndighetens upphandlingar. Myndigheten söker en konsult med flera års erfarenhet av att ställa och följa upp hållbarhetskrav (sociala och etiska krav samt klimat- och miljökrav) inom ramen för offentliga upphandlingar. Det handlar om en bred palett av upphandlingar inom flera olika inköpskategorier. Arbetet kan även innebära arbete med att vidareutveckla normerande riktlinjer och instruktioner inom inköpsområdet/hållbarhet.
KvalifikationerVi söker dig som kan vara självgående från start och har minst ett par års erfarenhet av:
• att ställa sociala och etiska krav samt klimat- och miljökrav i offentlig upphandling inom flera olika typer av inköpskategorier
• formulering av kravtexter (både vad gäller krav på leverantörer och på produkter/tjänster)
• genomförande av anbudsutvärdering av ställda hållbarhetskrav, samt
• uppföljning av ställda krav och avtalsvillkor
Erfarenheten och kompetensen är viktigare än formell utbildning. Utöver ovanstående ska du ha kunskap om inköpsarbete inom offentlig förvaltning samt vara väl insatt i vad offentlig upphandling innebär och hur det fungerar. Det är önskvärt att du även har erfarenhet av och kompetens inom området klimatspendanalys.
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Alice Karlsson,
alice.karlsson@bemannia.seFör generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-07-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagBemannia Kontor AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Bemannia Kontor AB (org.nr 556633-5476),
https://www.bemannia.se Arbetsplats Bemannia
Kontakt Alice Karlsson
alice.karlsson@bemannia.se 0771-84 53 00 Jobbnummer 6810347
Observera att sista ansökningsdag har passerat.