Upphandlare/inköpare till Juristfunktionen på Kammarkollegiet
Kammarkollegiet / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
2018-04-26
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Upphandlare/inköpare till Juristfunktionen på Kammarkollegiet" (publicerad 2018-11-16) ⬅️
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kammarkollegiet i Stockholm,
Karlstad,
Härnösand eller i
hela Sverige Har du erfarenhet av att arbeta med inköps- och upphandlingsarbete inom offentlig verksamhet och vill vara med på Kammarkollegiets utvecklingsresa där digitaliseringen står i fokus? Om ja, tror vi att du är våra nya upphandlare och kollega.
Rollen som upphandlare/inköpare
Vi erbjuder ett spännande arbete som upphandlare/inköpare för alla olika verksamheter. Verksamheternas tjänster ska digitaliseras och den tekniska infrastrukturen moderniseras, vilket innebär en förändringsresa med många möjligheter.
Du arbetar nära avdelningar och funktioner och säkerställer att upphandlingsprocesserna inom myndigheten utförs korrekt. Du genomför och samordnar inköp från de statliga ramavtalen samt direktupphandlingar. En viktig uppgift blir att vägleda, utbilda och att ge stöd och service i frågor om interna inköp. Utöver det ingår det att delta i olika projektarbeten.
Är du vår framtida kollega?
Vi söker dig som har akademisk utbildning inom ekonomi, juridik eller annat relevant område alternativt har slutfört YH/KY-utbildning om minst 2 år med inriktning mot upphandling/inköp inom offentlig upphandling.
Du har erfarenhet av att arbeta med inköps- och upphandlingsarbete inom offentlig verksamhet och kunskap om lagen om offentlig upphandling.
Du har också självständigt genomfört komplexa avrop enligt förnyad konkurrensutsättning från Statens inköpscentrals ramavtal.
Det är meriterande om du har erfarenhet av projektledning och/eller att ha arbetat i upphandlingsverktyget TendSign.
Du har mycket goda kunskap i svenska, både muntligt och skriftligt.
För att lyckas i rollen som upphandlare/inköpare har du ett strukturerat och affärsmässigt arbetssätt samt är drivande och ansvarstagande även under tidspress. Som person är du noggrann, självständig och har en god pedagogisk förmåga samt en hög grad av servicevilja.
Eftersom du kommer att samarbeta med kollegor på flera nivåer inom organisationen är det viktigt att du är flexibel och kommunikativ. Du har en mycket god samarbetsförmåga.
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Mer information
Tillträde snarast. Anställningen är en tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning.
Ansökan
Välkommen med din ansökan, inklusive CV och personligt brev, senast den 18 maj 2018 . Märk din ansökan med dnr 2.2.2-4443-18.
Kontaktpersoner
Elisabeth Hammar, chef Juristfunktionen, 08-700 08 26
Karin Edstrand, Saco-S, telefon 08-700 08 48
Hanne Konradsen, ST, telefon 08-700 07 88
Övrigt
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
http://www.kammarkollegiet.se Kammarkollegiet - en myndighet utöver det vanliga. Vi fungerar som kapitalförvaltare, försäkringsbolag, upphandlare och juridisk byrå för statsförvaltningen med över 35 olika uppdrag från riksdag och regering. Även allmänna arvsfonden finns hos oss. Trots uppdragens variation har de gemensamt att det krävs både bredd och spetskompetens för att utföra dem. På Kammarkollegiet arbetar cirka 270 personer - framför allt jurister, ekonomer och kvalificeradehandläggare. Myndigheten finns i Stockholm och Karlstad.
Varaktighet, arbetstid
Dagtid. Heltid.
Publiceringsdatum2018-04-26ErsättningMånadslön.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-05-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagKammarkollegiet
AdressKammarkollegiet
Box 2218
10315 Stockholm
KontorsadressBirger Jarlsgatan 16
Jobbnummer 4110698
Observera att sista ansökningsdag har passerat.