Upphandlare/inköpare till Juristfunktionen på Kammarkollegiet

Kammarkollegiet / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kammarkollegiet i Stockholm, Karlstad, Härnösand eller i hela Sverige

Vill du vara med på Kammarkollegiets utvecklingsresa där tjänster digitaliseras och den tekniska infrastrukturen moderniseras? Har du erfarenhet av upphandlingsarbete och vill utvecklas inom området? Då är vi mycket intresserade av dig.
Tjänsten som upphandlare/inköpare

Juristfunktionen består av en chefsjurist, två inköpare, en verksjurist, fem registratorer och en arkivarie. Funktionen ansvarar bl a för kollegiets interna processer för upphandling/inköp av varor och tjänster.

Vi jobbar löpande med att förbättra och utveckla stödet vid inköp/upphandlingar och behöver någon som vill jobba både operativt och proaktivt med dessa frågor. Hos oss finns en mängd olika verksamheter och vi behöver en upphandlare/inköpare som kan bistå en erfaren kollega i upphandlingar men även självständigt genomföra avrop från statens ramavtal. I arbetet ingår även att vägleda, utbilda och att ge stöd och service i frågor om interna inköp. Det kan även förekomma att delta i vissa projektarbeten.

Är du vår nya kollega?

Vi söker dig som har universitets-/högskoleutbildning inom juridik, statsvetenskap, ekonomi eller, annat relevant område, eller slutförd YH/KY-utbildning inom offentlig upphandling och har arbetat minst två år med upphandling inom den offentliga sektorn.

Du ska ha kunskap om upphandlingslagstiftning samt övrig lagstiftning som reglerar den offentliga förvaltningen.Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både muntlig och skriftligt.

Som person har du ett strukturerat arbetssätt och kan snabbt skifta fokus mellan olika uppgifter. Du är ansvarstagande och har en god pedagogisk förmåga samt en hög grad av servicevilja. Rollen innebär att du har många kontakter, både internt och externt, och därför är det viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga samt mycket god samarbetsförmåga. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Mer information

Tillträde snarast. Anställningen är en tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning.

Publiceringsdatum
2018-11-16

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan, inklusive CV och personligt brev, via www.kammarkollegiet.se/om-kammarkollegiet/karriär senast den 3 december 2018 . Märk din ansökan med dnr 2.2.2-10172-18.

Kontaktpersoner

Elisabeth Hammar, chef Juristfunktionen, 08-700 08 26

Karin Edstrand, Saco-S, telefon 08-700 08 48

Hanne Konradsen, ST, telefon 08-700 07 88.

Övrigt

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. http://www.kammarkollegiet.se



Kammarkollegiet - en myndighet utöver det vanliga. Vi fungerar som kapitalförvaltare, försäkringsbolag, upphandlare och juridisk byrå för statsförvaltningen med över 35 olika uppdrag från riksdag och regering. Även allmänna arvsfonden finns hos oss. Trots uppdragens variation har de gemensamt att det krävs både bredd och spetskompetens för att utföra dem. På Kammarkollegiet arbetar cirka 270 personer - framför allt jurister, ekonomer och kvalificerade handläggare. Myndigheten finns i Stockholm och Karlstad.

Varaktighet, arbetstid
Tills vidare som börjar med provanställning. Heltid.

Ersättning
Månadslön.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-12-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Kammarkollegiet

Adress
Kammarkollegiet
Birger Jarlsgatan 16
10315 Stockholm

Kontorsadress
Birger Jarlsgatan 16

Jobbnummer
4462382

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kammarkollegiet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kammarkollegiet: