Upphandlare för vikariat till Partille kommun
Partille kommun, Kommunstyrelseförvaltningen / Inköpar- och marknadsjobb / Partille
2025-05-21
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Partille,
Göteborg,
Lerum,
Mölndal,
Härryda eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Partille kommun, Kommunstyrelseförvaltningen i Partille Partille kommun har idag 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda.
Publiceringsdatum2025-05-21ArbetsuppgifterVill du bidra till bättre affärer? Är du kanske i början av din karriär eller har du precis avslutat dina studier och vill prova på yrket som upphandlare? Då ska du inte missa den här chansen när vi nu söker en kollega som vill vikariera hos oss under några månader för en av våra upphandlare som är föräldraledig. Detta är en fin möjlighet för dig som vill prova på rollen som upphandlare med nära stöd av ett team av upphandlingsproffs!
Din huvudsakliga uppgift är att tillsammans med dina kollegor, ansvara för, planera, driva och genomföra upphandlingar åt kommunens verksamheter. I det här vikariatet kommer du göra merparten av uppdragen för Samhällsbyggnadskontoret. Som stöd i detta uppdrag jobbar du i nära samarbete med vår erfarna Entreprenadupphandlare. Upphandlingarna är av varierande karaktär och arbetsuppgifter kan, förutom annonserade upphandlingar, även omfatta stöd vid direktupphandling och förnyade konkurrensutsättningar. I din roll har du en nära dialog med kommunens egna verksamheter såväl som med kommunens leverantörer. Du arbetar med omvärldsbevakning av området och bidrar till utveckling av upphandlingsprocessen, metoder och rutiner.
Rollen som upphandlare hos oss innebär såväl självständigt upphandlingsarbete som konsultativt stöd i upphandlingsprocessen. Som Upphandlare ansvarar du för att affärsmässigheten omhändertas i alla kund- och leverantörskontakter och du arbetar som stöd, rådgivare och kvalitetsgranskare i upphandlingsjuridiska och avtalsrättsliga frågor utifrån ett affärsmässigt perspektiv.
Tjänsten avser ett vikariat till och med 2025-12-31 och med start så snart som möjligt efter överenskommelse.
KvalifikationerVi söker dig som har:
• En högskoleutbildning med inriktning logistik, ekonomi, juridik eller annat relevant område alternativt en YH-utbildning inom Offentlig upphandling.
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska.
- God förmåga och erfarenhet att jobba i olika system.
I den här tjänsten ser vi det som meriterande om du har erfarenhet av upphandling inom samhällsbyggnadssektorn, kännedom om standardavtalen AB/ABT/ABK samt erfarenhet av att genomföra upphandlingar med standardavtalen som grund.
Som person är du van av att jobba självständigt och du kan planera och prioritera bland dina arbetsuppgifter. Som person har du en stor egen drivkraft, samtidigt som du har lätt för att samarbeta och har ett konsultativt förhållningssätt. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Varmt välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
I den här rekryteringen vill vi inte att du skickar in personligt brev. Du kommer i stället få besvara ett antal enkätfrågor i samband med att du skickar in din ansökan. Detta i syfte att samla in relevant information för rekryteringen, där alla sökande får besvara samma frågor. Svaren används sedan tillsammans med ditt CV i urvalsprocessen. Skulle vi trots allt få in personligt brev kommer detta inte att beaktas.
Innan en eventuell anställning behöver du uppvisa giltigt pass eller nationellt ID för kontroll av id- och medborgarskap. Är du inte medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna uppvisa ett giltigt uppehåll-/arbetstillstånd eller kunna styrka att du är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd.
Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-06-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "25/158".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Partille kommun (org.nr 212000-1272)
Arbetsplats Partille kommun, Kommunstyrelseförvaltningen
Kontakt Vision
Annika Dimberg - för fackliga frågor
031-7921657 Jobbnummer 9352451