Upphandlare

Partille kommun, Ekonomi- och upphandling / Inköpar- och marknadsjobb / Partille
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Partille, Göteborg, Lerum, Mölndal, Härryda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Partille kommun, Ekonomi- och upphandling i Partille

Partille kommun har idag nära 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda.

Upphandlingsverksamheten är centralt placerad vid kommunstyrelsens förvaltning och är kommunens specialister avseende upphandling och inköp. Enheten består av e-handel och upphandlare och ligger organisatoriskt under kommunens ekonomiavdelning. Inköpsenheten driver utveckling/digitaliseringsarbetet för en helt digitaliserad inköpsprocess från inköp till betalning där du kommer ha en viktig roll. I Partille kommun bedrivs inköpsarbetet i nära samarbete med verksamheterna och beslutsvägarna är korta.

Partille kommun befinner sig i en stark utvecklingsfas och har ambitiösa mål inom digitalisering och inköpsarbete. Områdena egna ramavtal, entreprenader och digitalisering ökar vilket medför att behov av inköp och upphandlingar växer.


Publiceringsdatum
2020-05-14

Arbetsuppgifter
Vi söker en kvalificerad upphandlare som med driv och entusiasm vill förstärka Partilles inköpsavdelning och som genom goda offentliga affärer vill vara med och åstadkomma nytta för kommunens invånare.

Som upphandlare i Partille kommun ansvarar du för att planera och genomföra upphandlingar på ett affärsmässigt sätt så att verksamhetens/kommuninvånarnas behov tillgodoses på ett effektivt sätt och de politiska målen uppfylls. Du arbetar med flera upphandlingar samtidigt, med eget projektledaransvar och i mycket nära samarbete med kommunens verksamheter. Du deltar också i vårt ständiga utvecklingsarbete med målet att kunna göra ännu bättre offentliga affärer.

Som upphandlare i Partille får du arbeta brett inom hela spektra av upphandlingar vilket gör arbetet utmanande och utvecklande!

Du ansvarar för att planera, driva och genomföra upphandlingar i projektledningsform från start till mål. Du håller även i ramavtal så som för objektsupphandlingar, entreprenader, varor, tjänster och är kvalificerat upphandlingsstöd till förvaltningarna. Du kommer ha ett tätt samarbete med kommunens e-handlare och vara en del i att utveckla digitala inköp. Du kommer samarbeta med såväl kollegor, som övriga personer inom kommunen samt våra leverantörer.

Arbetet genomförs i enlighet med policys, riktlinjer och gällande lagstiftning. I din roll ingår också att ständigt hålla dit uppdaterad kring aktuella frågor inom området. Du förväntas också delta aktivt i verksamhetens utvecklingsarbete avseende gemensamma processer och arbetsmetoder



Kvalifikationer
Du har en utbildning som arbetsgivaren bedömer adekvat för uppgiften, samt erfarenhet av att självständigt genomföra upphandlingar, såväl ramavtal som objektsupphandlingar. Vi ser gärna att du har minst 2 års erfarenhet av arbete inom offentlig upphandling.

Erfarenhet av arbete med någon form av upphandlingssystem är ett krav. Du trivs i en miljö som präglas av stark tillväxt. Vi tror att du kan arbeta självständigt och har en naturlig fallenhet för att skapa långa och hållbara relationer och nätverk, varför du är kommunikativ, både i tal och i skrift. Du är en person som tar initiativ till utveckling och möter nya utmaningar och förutsättningar med ett positivt förhållningssätt. Du är lätt att samarbeta med och har god servicekänsla.

Du trivs när du får arbeta med flera parallella men olika projekt och tilltalas av möjligheten att göra skillnad i allt du gör.

Dokumenterad kunskap och erfarenheter inom AMA-AF, AB, ABT, ABK och dess tillämpning samt projektledning är meriterande.

Vidare har du god analytisk förmåga, är förtroendeingivande och prestigelös. Du är trygg i din yrkesroll, du är lyhörd och ödmjuk för verksamhetens behov. Du har erfarenhet från att tidigare arbetat i en konsultativ roll.


ÖVRIGT
Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-05-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Partille kommun, Ekonomi- och upphandling

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "107/20".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Partille kommun (org.nr 212000-1272)

Arbetsplats
Partille kommun, Ekonomi- och upphandling

Jobbnummer
5226475

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Partille kommun, Ekonomi- och upphandling

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Partille kommun, Ekonomi- och upphandling: