Upphandlare
Länsstyrelsen i Stockholm / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Länsstyrelsen i Stockholm i Stockholm,
Sundbyberg eller i
hela Sverige Rollen innebär sedvanliga arbetsuppgifter som upphandlare där du ansvarar för processen, från behov till färdigt avtal inom hela Länsstyrelsens verksamhet. I allt arbete är det affärsmässiga perspektivet lika viktigt som det formella. Alltid med kunden i fokus. Du kommer att självständigt ansvara för ett eller flera upphandlingsområden där även rådgivning och utbildning till verksamheten ingår.
Eftersom vi är en liten arbetsgrupp bör du vara beredd på att utföra arbetsuppgifter inom gruppens hela arbetsområde, upphandlingar, inköp, avrop och e-beställningar. Du förväntas att delta kontinuerligt i utvecklings- och förbättringsarbete. Länsstyrelsen i Stockholm medverkar vidare aktivt i det länsstyrelsegemensamma utvecklingsarbetet på nationell nivå.
Du ska ha
• eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten
• erfarenhet av att arbeta med inköp och upphandling som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten
• god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
Det är meriterande om du har
• goda kunskaper om hur relevant lagstiftning tillämpas i praktiken
• juridisk utbildning på akademisk nivå
• arbetat som konsult internt eller externt
• erfarenhet av att arbeta inom offentlig verksamhet
• erfarenhet av att arbeta med TendSign eller liknande systemstöd
• erfarenhet av Proceedo eller liknande system för elektronisk beställning
Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper. Du har en helhetssyn och en god förmåga att skapa och förvalta goda relationer. Du är engagerad och utvecklings- och lösningsorienterad i ditt sätt att arbeta. Du har lätt för att kommunicera i tal och skrift, är pedagogisk och serviceinriktad.
Vi utgår ifrån att du delar den statliga värdegrunden och Länsstyrelsens värderingar ansvar, respekt, balans och engagemang. Länsstyrelsen värdesätter språkkunskaper och erfarenheter av olika kulturer.
Publiceringsdatum2018-12-05Övrig information Vi arbetar i moderna lokaler centralt i Stockholm och är en rökfri arbetsplats.
Anställningsvillkor
Anställningsform: Tillsvidare (Provanställning kan komma och tillämpas)
Sista dag att ansöka är 2019-01-13
Omfattning: Heltid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Diarienummer: 112- 51925-2018
Arbetsplatsbeskrivning
Enheten för ekonomi och upphandling är en av flera enheter inom avdelningen för verksamhetsstöd. Enheten har som uppdrag att erbjuda hela organisationen ett professionellt och effektivt stöd inom ekonomi- och upphandling-/inköpsområdet. Enheten för ekonomi och upphandling har i dag 14 medarbetare.
Avdelningen för verksamhetsstöd har i uppdrag att erbjuda Länsstyrelsens kärnverksamheter ett kvalificerat konsultativt stöd och service inom områdena styrning och uppföljning, verksamhetsutveckling, organisations- och personalfrågor, ledarskapsfrågor, kommunikation, ekonomi, upphandling samt logistik- och lokalfrågor. Avdelningen består av fyra enheter (enheten för ekonomi och upphandling, enheten för kommunikation, enheten för personalfrågor samt enheten för verksamhetsutveckling och service).
Ansökningsförfarande
Ansökan görs via rekryteringsystemet ReachMee. Ansök genom att klicka på knappen Ansök längst ner på sidan.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringsstöd i samband med denna annons.
KontaktLars Lundberg (Enhetschef)
010-2231715
Lars Bredberg (ST)
010-223 12 96
Mia Lindström (SACO)
010-223 15 01
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningFast
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-01-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagLänsstyrelsen i Stockholm
AdressLänsstyrelsen i Stockholm
Box 22067
104 22
10422 Stockholm
KontorsadressBox 22067
104 22
Jobbnummer 4493018
Observera att sista ansökningsdag har passerat.