Upphandlare

Växjö kommun, Kommunledning / Inköpar- och marknadsjobb / Växjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Växjö, Alvesta, Uppvidinge, Lessebo, Hylte eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Växjö kommun, Kommunledning i Växjö

Växjö kommunkoncern är Kronobergs läns största arbetsgivare med ca 7 000 anställda fördelade på 600 arbetsplatser och 250 yrken. Koncernen består av åtta förvaltningar och fem bolag. Vår uppgift är att leverera god grundservice och kundnytta som skapar värde för de vi är till för, våra kommuninvånare, företagare och kunder.

Tillsammans skapar vi en attraktiv kommun där man vill bo, utvecklas och driva företag. Som anställd i Växjö kommunkoncern tar du tillvara på individers olikheter, möter medarbetare och invånare med respekt och jobbar för att skapa en hållbar framtid.

Upphandlingsenheten ingår i kommunledningsförvaltningen och ansvarar främst för upphandlingar som är verksamhetsgemensamma, d.v.s. för alla typer av ramavtal, drifts- och underhållsavtal. Utöver detta medverkar enheten som stöd i framförallt större och/eller komplicerade projektspecifika entreprenad- och tjänsteupphandlingar. Samarbetsavtal finns med kommunerna i Kronobergs län och enheten svarar därmed även för upphandlingar i samverkan eller separat med enskild kommun. Avtalen omsätter ca 800 mkr per år.

Upphandlingsenheten ansvarar även för utveckling och implementering av enhetens upphandlingsprocess enligt interna strategier, riktlinjer och anvisningar. Detta gäller även för förvaltning och utveckling av enhetens upphandlingsstöd (f.n Visma TendSign) och e-handelssystem (f.n Visma Proceedo)



Publiceringsdatum
2018-04-12

Arbetsuppgifter
Som upphandlare arbetar du dels med att ge kommunkoncernen självständigt och kvalificerat stöd i upphandlingstekniska frågor, dels genomföra egna upphandlingsprojekt avseende ramavtal och större upphandlingar. Upphandlingarna innefattar varor, tjänster, driftentreprenader m.m. i olika kategorier och kontraktsformer.

Rollen som upphandlare innebär att
• du är ett kvalificerat stöd i upphandlingsfrågor vid enskilda upphandlingar
• du självständigt genomför upphandlingar och ansvarar för hela upphandlingsprocessen, utformar/ tar fram förfrågningsunderlag, handlar upp (inklusive utvärdering och tilldelning), tecknar kontrakt och följer upp avtal i de upphandlingar du själv ansvarar för
• du håller dig uppdaterad när det gäller ny lagstiftning och omvärldsbevakning
• du är delaktig och arbetar i enlighet med implementerade inköpsprocesser
• du samarbetar med flera intressenter och deltar i olika interna och externa arbets- och referensgrupper
• du arbetar ofta i projektform i nära samarbete med medarbetare från olika delar av verksamheten, där du som upphandlare projektleder exempelvis ramavtalsupphandlingar



Kvalifikationer
Du har en för tjänsten relevant examen inom inköp, juridik, teknik eller ekonomi, eller har förvärvat motsvarande kunskaper på annat sätt. Dokumenterad erfarenhet och kunskaper i kvalificerat inköpsarbete är nödvändiga. Har du dessutom erfarenhet av Lagen om offentlig upphandling (LOU) är det meriterande. God förmåga att uttrycka sig i både tal och skrift i det svenska språket är ett krav.

Som person har du lätt för att kommunicera, skapa och utveckla goda relationer. Du är lyhörd, analytisk och strukturerad samt har en god förmåga att se och förstå helheter. Du har förmåga att arbeta med flera olika uppgifter parallellt (normalt hanteras av 8-12 upphandlingar årligen beroende på komplexitet). Nödvändiga egenskaper för denna tjänst är också att du är självgående och har förmåga att självständigt prioritera och driva arbetet framåt. Stor vikt läggs på personliga egenskaper.

Vi erbjuder dig ett spännande uppdrag och en arbetsplats där du kommer att få ta mycket eget ansvar, samtidigt som stöd finns hos många erfarna och kunniga kollegor.

ÖVRIGT
Vi ber dig att i första hand söka tjänsten genom länken i denna annons för att underlätta vår hantering och bedömning av inkomna ansökningar.

Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-05-06
Ange följande referens när du ansöker: KLF 17/18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
David Braic david.braic@vaxjo.se 0470-41055

Företag
Växjö kommun, Kommunledning

Adress
Växjö kommun, Kommunledning
Box 1222
35112 Växjö

Kontorsadress
Västra Esplanaden 18 35112 Växjö

Jobbnummer
4079508

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Växjö kommun, Kommunledning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Växjö kommun, Kommunledning: