Upphandlare
Kristianstads kommun / Inköpar- och marknadsjobb / Kristianstad
2017-11-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Upphandlare" (publicerad 2021-03-19) ⬅️
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Kristianstad,
Bromölla,
Sölvesborg,
Hässleholm,
Östra Göinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad,
Hörby eller i
hela Sverige Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 83 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund. Vi är närmre 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för kreativa människor som vill lyfta tillsammans med oss. Vårt arbete gör skillnad i människors vardag!
Kommunledningskontoret ska utifrån en helhetssyn leda, samordna, följa upp och utveckla kommunens verksamhet utifrån de ramar och direktiv som kommunstyrelsen ger.
Upphandlingsenheten har till uppdrag att leda, samordna, stödja och genomföra upphandlingar till kommunens samtliga verksamheter.
Vi jobbar med upphandling på ett strategiskt, insiktsfullt och kvalitativt sätt.
Upphandlingsenheten är en del av ekonomi- och upphandlingsavdelningen och är kommunens främsta verktyg för att utbilda, implementera och säkra att all upphandling inom kommunen görs på affärsmässiga grunder och följer organisationens riktlinjer. Enheten arbetar med avtalsuppföljning samt ansvarar för och driver kommunens e-handel med egen webbutik samt leverans via samordnad varudistribution. Enheten består av åtta upphandlare, avtalscontroller, e-handelssamordnare, ekonomiadministratör och upphandlingschef.
Vill du jobba tillsammans med flera upphandlingskollegor? Välkommen med din ansökan!
Publiceringsdatum2017-11-17Dina arbetsuppgifterSom upphandlare i Kristianstads kommun jobbar du såväl med kommunövergripande upphandlingar som förvaltningsspecifika. Du ansvarar du för hela upphandlingsprocessen, ditt ansvar sträcker sig från behovs- och uppdragsanalys, till framtagande av förfrågningsunderlag, utvärdering, avtalsskrivning och avtalsuppföljning.
Du kommer att driva och genomföra upphandlingar både självständigt och tillsammans med andra. Arbetet sker ofta i projektform, i nära samarbete med medarbetare från olika delar av verksamheten, där du som upphandlare projektleder ramavtalsupphandlingar eller jobbar du tillsammans med projektledare. Du kommer även att fungera som avtalsansvarig och leverera god service i upphandlingsfrågor till kommunens verksamheter.
I jobbet ingår att genomföra utbildningsinsatser för beställare och användare av upphandlingssystemet i samråd med förvaltningens inköpssamordnare. Du är även delaktig i att administrera dina avtal (exempelvis med pricat) till webbutiken och säkerställer att avtalsdatabasen innehåller tydlig information till kommunens beställare. Vi använder oss av upphandlingssystemet Kommers
KvalifikationerVi söker dig med högskoleutbildning inom ekonomi eller juridik (minst 60 hp), eller yrkeshögskoleutbildning inom upphandling eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har erfarenhet av upphandling. God förmåga att uttrycka dig både i tal och skrift, datorvana och kunskaper i Officepaktet behövs för jobbet.
Det är meriterande om du är certifierad eller diplomerad upphandlare enligt SOI, Silf eller motsvarande. Det är också meriterande om du har god kunskap om och har arbetat med upphandlingar inom Lagen om offentlig upphandling. Övrigt som är meriterande är arbetslivserfarenhet inom sälj- eller inköpsverksamhet och upphandlingssystem Kommers.
I jobbet har du ett utåtriktat och konsultativt förhållningssätt där dina pedagogiska färdigheter och din förmåga att skapa goda relationer såväl internt som externt kommer väl till pass. Det är viktigt att du är noggrann, analytiskt, har initiativförmåga och ett strukturerat arbetssätt. Självklart har du en positiv attityd till utmaningar i arbetet och samarbetar väl med andra.
Anställningsvillkor
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start snarast enligt överenskommelse. Placering är centralt i Kristianstad i moderna lokaler i Rådhus Skåne med direkt närhet till tåg- och busstation.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att ringa upphandlingschef Martin Gomér på tfn 044-13 52 13.
Sista ansökningsdag är 2017-12-04.
Välkommen med din ansökan via länken nedan tillsammans med CV och personligt brev. Har du frågor om hur du gör din ansökan kontakta systemets support på 0520-58 00 50 eller via supportrutan.
I Kristianstads kommun tillämpas heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Rökfri arbetstid tillämpas.
Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: Snarast enligt överenskommelse tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-12-04
Ange följande referens när du ansöker: KLK-2017/974
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMartin Gomér 044-13 52 13
FöretagKristianstads kommun
AdressKristianstads kommun
Västra storgatan 12
29132 Kristiansstad
KontorsadressVästra storgatan 12
Jobbnummer 3807947
Observera att sista ansökningsdag har passerat.