Upphandlare

Skellefteå kommun, Support och lokaler / Inköpar- och marknadsjobb / Skellefteå
2017-10-30
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Upphandlare" (publicerad 2021-12-02) ⬅️


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Skellefteå, Robertsfors, Piteå, Norsjö, Vindeln eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skellefteå kommun, Support och lokaler i Skellefteå

Inköpsenheten på Skellefteå kommun ansvarar för och genomför kommunens upphandlingar av ramavtal och specifika köp utifrån kommunens fastställda upphandlingspolicy. Under 2017 uppgår Skellefteå kommuns samlade inköp till cirka 1 200 miljoner kronor. Vi strävar efter att ständigt utveckla inköpsprocessen för att det ska leda till bättre affärer för Skellefteå kommun och vi söker nu en upphandlare till vårt team. Du kommer att ha en viktig roll i att hantera framtidens utmaningar.


Publiceringsdatum
2017-10-30

Arbetsuppgifter
I tjänsten ingår att genomföra förvaltningsövergripande varu- och tjänsteupphandlingar inom skilda områden samt att kvalitetssäkra förvaltningsspecifika upphandlingar. Detta genom råd och stöd till förvaltningar och kommunala bolag. Du kommer att få ansvar för ett antal upphandlingsområden där inköp av varor, tjänster ingår utifrån våra förvaltningars behov. Avtalsuppföljning och E-handel är andra naturliga inslag i arbetsuppgifterna. En stor del av arbetet utgörs av att arbeta självständigt med upphandlingar i projektform i samarbete med en referensgrupp av beställare på förvaltningarna.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskole-/ eller KY-utbildning inom inköp, ekonomi eller juridik alternativt arbetserfarenhet som bedöms likvärdig. Det är meriterande om du har flera års dokumenterad erfarenhet av kvalificerat inköps/upphandlingsarbete i privat eller offentlig sektor. Om du har goda kunskaper i lagen om offentlig upphandling är även det en merit.

Du har förmåga att se helhetsperspektiv, har ett analytiskt synsätt, är utvecklingsinriktad och tycker om att arbeta processorienterat. Du är en självgående, effektiv problemlösare och har ett strukturerat arbetssätt. Du har förmåga att uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift och har grundläggande IT-kunskaper.

Eftersom arbetet innebär många kontakter på alla nivåer i organisationen samt med leverantörer, är det viktigt att du har en god förmåga att samverka och kommunicera med andra människor. Vi kommer därför att lägga stor vikt vid din personliga lämplighet.

I Skellefteå kommun eftersträvar vi mångfald. Vi ser det som en tillgång om du är flerspråkig, kan teckenspråk eller har andra kulturella kompetenser som berikar vår verksamhet.


ÖVRIGT
Förvaltningen för support och lokaler är kommunens interna servicecenter. Vi samordnar, utvecklar och förenklar. På så sätt bidrar vi till en effektiv kommunal verksamhet och skapar förutsättningar för bästa möjliga medborgarnytta. Vi är över 800 medarbetare - fördelade på sju avdelningar: utveckling, måltid, IT, kommunikation, fastighet, personalsupport samt ekonomisupport - som erbjuder kunderna stöd och specialistkompetens inom en rad nyckelfunktioner.

Läs mer om Skellefteå här: http://portal.skelleftea.se/

Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast efter överenskommelse.

Ersättning
Vi tillämpar individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-11-12
Ange följande referens när du ansöker: A725222/2017
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anders Blom 0910-73 50 00

Företag
Skellefteå kommun, support och lokaler

Adress
Skellefteå kommun, support och lokaler
Skellefteå kommun
93185 Skellefteå

Kontorsadress
Stadshuset Trädgårdsgatan 6 Skellefteå

Jobbnummer
3774041

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skellefteå kommun, Support och lokaler

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skellefteå kommun, Support och lokaler: