Upphandlare

Länsstyrelsen i Norrbottens län, Avdelning Administrativt stöd / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Luleå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Luleå, Boden, Piteå, Kalix, Älvsbyn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Länsstyrelsen i Norrbottens län, Avdelning Administrativt stöd i Luleå, Umeå eller i hela Sverige

Länsstyrelsen är en viktig aktör i Norrbotten och ska se till att regeringens och riksdagens beslut, som påverkar länet, får en så bra effekt som möjligt. Vi arbetar med visionen för Norrbottens bästa, via ett långsiktigt hållbart samhälle genom kunskapsförmedling, tillsyn, stöd, utveckling och samordning inom många olika områden. Hos oss arbetar ca 270 personer inom avdelningarna miljö, näringsliv, samhälle och verksamhetsstöd. Länsledningen består av landshövding och länsråd.

Publiceringsdatum
2015-10-22

Arbetsuppgifter
I arbetsuppgifterna ingår att arbeta med att planera och genomföra upphandlingar samt avrop från ramavtal tillsammans med Länsstyrelsens olika verksamheter. Då Länsstyrelsens verksamhetsområde är väldigt brett så är det en stor variation på de upphandlingar som utförs. Det är viktigt att vara lyhörd och förstå verksamhetens behov samt kunna anpassa detta till LOU.

Du medverkar i hela processen, det vill säga i förarbetet/tidiga skeden med att ta fram förfrågningsunderlag, annonsering, utvärdering, beredning inför tecknande av avtal och uppföljning. Du ansvarar för att Länsstyrelsens upphandlingar genomförs på ett korrekt sätt. I befattningen ingår även att ha kännedom om tecknade avtal samt att ha kontakter med potentiella leverantörer i samband med upphandlingar och avrop. Arbetet kräver ett taktiskt tankesätt och en hög grad av affärsmässighet.

En annan del av arbetet är omvärlds- och marknadsbevakning. Du deltar i interna och externa nätverk samt bevakar regeländringar på området. Du deltar i enhetens utvecklings- och förbättringsarbete.
Just nu pågår ett stort arbete med att se över hela inköpsprocessen och införa e-handel där du kommer att få en stor roll.

Innehåll och inriktning i tjänsten kan förändras över tid beroende på hur Länsstyrelsens och enhetens uppdrag och arbetssätt förändras.

Kvalifikationer
Dina personliga egenskaper
Vi söker dig som är strukturerad, noggrann, flexibel och stresstålig. Du är en ansvarstagande lagspelare, som arbetar effektivt både på egen hand och med andra. Du är systematisk i ditt arbetssätt med förmåga att ta initiativ, se möjligheter och nå resultat. Med din specialistkompetens och sakkunskap inom ditt område analyserar du komplexa problem och risker snabbt. Som person är du ambitiös med god förmåga att skapa förtroende.

Vi söker dig som har :
• utbildning inom offentlig upphandling (LOU)
• dokumenterad kunskap och erfarenhet av arbete med offentlig upphandling
• god förmåga att kommunicera enkelt och begripligt såväl muntligt som skriftlig

Det är en fördel om du har:
• utbildning inom relevant lagstiftning som t ex avtalslag, sekretesslag mm
• erfarenhet av stödsystem för upphandling och inköp
• erfarenhet från offentlig sektor
• erfarenhet av projektarbete

• Länsstyrelsen fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Vi kan erbjuda
• en bra arbetsmiljö
• goda utvecklingsmöjligheter
• generösa möjligheter till flexibel arbetstid
• friskvård och motion på arbetstid.

Länsstyrelsen arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering och som tar tillvara de kvaliteter som som mångfald tillför verksamheten. Kunskaper i finska, samiska och/eller meänkieli är av stort värde inom Länsstyrelsen eftersom dessa minoritetsspråk finns representerade i länet.

I och med denna annons så har Länsstyrelsen slutligt bestämt val av annonsmedia. Försäljare hänvisas till www.lansstyrelsen.se/norrbotten

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde efter överenskommelse., upphör: Obligatorisk provanställning om 6 månader.

Ersättning
Månadslön Individuelll lönesättning.
FÖRMÅNER
Se under övrig information

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-11-11
Ange följande referens när du ansöker: 112-12646-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Helene Lundholm, Ekonomichef 010-225 5386 072-215 51 33 helene.lundholm@lansstyrelsen.se

Facklig kontakt
Fackliga företrädare för SACO och ST nås via väx 010-225 50 00

Företag
Länsstyrelsen i Norrbottens län, Avdelning Administrativt stöd

Adress
Länsstyrelsen i Norrbottens län, Avdelning Administrativt stöd
Stationsgatan 5
97186 LULEÅ

Kontorsadress
97186 Luleå

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2491754

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Länsstyrelsen i Norrbottens län, Avdelning Administrativt stöd

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Länsstyrelsen i Norrbottens län, Avdelning Administrativt stöd: