Upphandlare

Solna Stad / Inköpar- och marknadsjobb / Solna
2015-10-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Upphandlare" (publicerad 2015-12-22) ⬅️


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Solna Stad i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Vaxholm eller i hela Sverige

I Solna arbetar engagerade medarbetare med uppdraget att utveckla staden och välfärden med solnaborna i fokus. Detta gör oss till en spännande och utvecklande organisation att arbeta inom.

Tekniska förvaltningen ansvarar för planering och skötsel av stadsmiljön och förvaltar stadens fastigheter. Andra ansvarsområden är renhållning, trafik, mätning och kartor. Vi arbetar för att Solna ska erbjuda en vacker, trygg och välfungerande stadsmiljö.

Om arbetsplatsen
Tekniska förvaltningen bildades 1 mars 2015 och har sitt ursprung i tidigare stadsbyggnadsförvaltningen. Förvaltningen bildades för att det finns en tydlig vilja att stärka arbetet med utveckling av stadens stadsmiljö och fastigheter. Tekniska förvaltningen består av 25 medarbetare och är omsättningsmässigt en av stadens största förvaltningar med omsättning på ca en halv miljard per år. Tjänsten som upphandlare är placerad på staben för upphandling och avtalsuppföljning inom förvaltningen.

Inom Solna stad arbetar 8 personer med upphandling som är placerade inom olika enheter och förvaltningar. Alla som arbetar med upphandlingar samarbetar och ingår i ett nätverk för upphandlare inom staden. Vi följer löpande upp stadens inköpsmönster för att identifiera nya utvecklingsområden. 

Genomförandet av tekniska förvaltningens verksamhet är i stort sett helt utlagd på entreprenad. Det innebär att förvaltningens uppdrag är att planera, beställa och följa upp avtalen. Det innebär också att mycket tid och stor vikt läggs på upphandling och avtalsuppföljning av entreprenader och andra ramavtal.

Vad innebär arbetet?
I din roll som upphandlare ansvarar du för att självständigt genomföra flera parallella upphandlingar och avrop från ramavtal. Du ansvar för hela upphandlingen från behovs- och marknadsanalys, ledning av arbetsgruppen, deltar aktivt i kravställandet och formulerar förfrågningsunderlag fram till att kontakt tecknas. I din roll ingår även efterföljande stöd och råd i avtalsuppföljning.
Du planerar och driver upphandlingsprocessen själv mot uppsatta mål och tidsplaner.

Upphandling och avtalsuppföljning är inne i ett spännande utvecklingsskede och du kommer att ha en mycket viktig roll i att forma utvecklingen. Du kommer vid behov ges möjlighet att utbilda förvaltningens medarbetare i upphandlings- och inköpsfrågor samt interna riktlinjer. Upphandlingsarbetet ska präglas av kund- och leverantörsnytta, öppenhet, tydlighet och laganda. Du rapporterar till stabschefen.

Vem söker vi?
För att trivas i rollen som upphandlare är det viktigt att du är analytisk och har lätt att se samband och helheter samt trivs i sammanhang av utveckling och förändring. Vidare är du strukturerad, ordningsam och trivs med att arbeta mot deadlines.

I din roll som upphandlare är du affärsmässig och ekonomiskt medveten.

God kommunikativ förmåga i både tal och skrift i svenska och personlig mognad ser vi som viktiga egenskaper då rollen ställer höga krav på din förmåga att samarbeta, skapa goda relationer och hantera avtal.

Du har mycket god datorvana och behärskar upphandlingsverktyg Tendsign och Officepaketet väl.

Du har eftergymnasial utbildning med inriktning ekonomi, ingenjör eller motsvarade yrkesutbildning inom upphandling eller inköp.

Du har minst två års erfarenhet av kvalificerat upphandlingsarbete av tjänster och god kännedom om LOU.

Rollen ställer krav på god kunskap hur en kommun fungerar och hur upphandlingsärenden hanteras i den politiska beslutsprocessen.

Har du erfarenhet av och känner dig bekväm med att upphandla enligt LOU med koppling till de allmänna bestämmelser som finns i byggbranschen (AB, ABT, ABK och ABFF) ser vi det som meriterande. 

Mer information
Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde efter överenskommelse.

Vi kommer att utvärdera inkomna ansökningar löpande under annonseringsperioden.

Skicka gärna in din ansökan i god tid dock senast 2015-11-09.

Vid frågor är du välkommen att kontakta: Kiarash Kaffashpour, stabschef, 08-746 17 34, kiarash.kaffashpour@solna.se

Solna är en framtidsstad i tillväxt, unikt belägen mellan Kungliga nationalstadsparkens lugn och storstadens puls. Vår vision är att Solna ska vara en levande och trygg stad, som förenar hållbar utveckling med en god ekonomisk hushållning för att trygga framtidens välfärd. Här finns attraktiva bostäder, framgångsrika företag, utmärkta kommunikationer, förstklassig samhällsservice och ett rikt kultur- och idrottsutbud. Solna stad är nu inne i en spännande utvecklingsfas, befolkningen växer och många företag söker sig hit.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2015-10-15

Ersättning
Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-11-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Solna Stad

Adress
Solna Stad
Stadshusgången 2
17186 Solna

Kontorsadress
Stadshusgången 2

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2481185

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Solna Stad

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Solna Stad: