Upphandlare
Transportstyrelsen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Norrköping
2013-12-06
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Upphandlare" (publicerad 2019-05-15) ⬅️
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Norrköping,
Söderköping,
Finspång,
Linköping,
Katrineholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Transportstyrelsen i Norrköping,
Askersund,
Örebro,
Västerås,
Nora eller i
hela Sverige Transportstyrelsen söker en upphandlare till inköpsenheten, ekonomi- och förvaltningsavdelningen i Norrköping
Vill du bli upphandlare på Sveriges bästa inköpsenhet?
På Transportstyrelsen ges vi möjlighet från ledningen att utnyttja hela spelplanen. Vårt slutliga mål är därför inte bara att göra inköp på rätt sätt, utan även att göra så bra affärer som möjligt. Vi stöttar en spännande verksamhet och genomför upphandlingar inom vissa områden som vi är ensamma om i Sverige.
En av våra erfarna upphandlare går i pension våren 2014 och nu söker vi dig som kan fylla platsen. Inköpsenheten är relativt nybildad och består av en inköpschef, fyra upphandlare, sju inköpare och en jurist. Det finns stor möjlighet att vara med att påverka såväl arbetssätt som egen inriktning.
Publiceringsdatum2013-12-06ArbetsuppgifterDina främsta arbetsuppgifter blir att som upphandlare, självständigt driva och genomföra upphandlingar för Transportstyrelsens olika verksamheter. Vi söker dig som har erfarenhet av att självständigt genomföra upphandlingar av olika komplexitet. Du får ofta ta rollen som projektledare i både större och mindre projekt.
BakgrundDu ska vara en kvalificerad och erfaren upphandlare som har arbetat några år med offentlig upphandling och har haft rollen som projektledare. Din utbildningsbakgrund kan vara inom juridik, ekonomi, teknik eller annat som bedöms kunna vara till gagn för enheten utifrån befintliga kompetenser och lämplighet. Erfarenhet av tjänsteupphandlingar eller upphandlingar inom IT-området är meriterande likaså erfarenhet av elektroniska inköp, förhandling och affärsengelska.
Vi lägger stor vikt vid affärsmässighet med fokus och fallenhet för att strukturera, förhandla och driva projekt självständigt på ett målinriktat sätt. Du ska ha god datavana samt vara duktig på att uttrycka dig i tal och skrift.
En hög grad av servicekänsla och integritet är egenskaper som är nödvändiga för tjänsten. Vidare är du en flexibel person som har lätt för att samarbeta både inom enheten och med andra.
Anställningsvillkor
Tjänsten är tillsvidareanställning med placering i Norrköping. Tjänsten kan innebära en del resor främst till Transportstyrelsens övriga huvudorter Örebro och Borlänge. Vi tillämpar individuell lönesättning. Tillträde så snart som möjligt. Provanställning tillämpas vanligtvis.
Transportstyrelsen erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla.
Vill du veta mer?
Om du vill veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Kristina Portugués, chef för inköpsenheten, telefon 010-495 42 10
Fackliga frågor
Fackliga frågor besvaras av Johan Stenborg, Saco och Sissi Hamnström Cole, OFR som nås via vår växel 0771-503 503.
Din ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2014-01-06 märk med referensnummer TSG 2013-xx. Du ansöker via vår webbplats. När du ansöker kan det ingå att besvara urvalsfrågor. Bifoga ditt CV där du beskriver relevant arbetslivserfarenhet och utbildning samt ett personligt brev.
Övrig informationInför rekryteringsarbetet har Transportstyrelsen noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagTransportstyrelsen
AdressTransportstyrelsen
60173 Norrköping
Jobbnummer 1722228
Observera att sista ansökningsdag har passerat.