Upphandlare
Melleruds kommun / Inköpar- och marknadsjobb / Mellerud
2025-10-24
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Mellerud,
Färgelanda,
Dals-Ed,
Vänersborg,
Bengtsfors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Melleruds kommun i Mellerud,
Bengtsfors eller i
hela Sverige Vad kul att du är intresserad av oss!
Melleruds kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats genom att värna om en god arbetsmiljö med hög delaktighet. Vår organisation bygger på öppenhet, ärlighet och integritet. För oss är trygg välfärd för alla generationer och omtanke för varandra två viktiga grundpelare.
Vi är den lilla kommunen med de stora möjligheterna, våra verksamheter karaktäriseras av korta beslutsvägar där du som medarbetare verkligen kan göra skillnad med ditt engagemang.
Om verksamheten
Ekonomienheten tillhör Kommunstyrelseförvaltningen och är kommunens centrala ekonomifunktion. Enheten ansvarar för redovisning, sammanställer budget, prognoser, bokslut, ekonomistöd till förtroendevalda och förvaltning samt upphandlingsstöd.
Den centrala upphandlingsfunktionen arbetar mot alla förvaltningar inom kommunen i avtal-, inköp- och upphandlingsfrågor. Det finns ett stort samarbete med övriga Dalslandskommuner för att bland annat samordna upphandling vid behov. Kommunen använder e-avrop som avtalsdatabas och upphandlingssystem.
Publiceringsdatum2025-10-24Dina arbetsuppgifterSom upphandlare får du självständigt genomföra upphandlingar av varierande karaktär från planeringsfas till avtalsskrivning och avtalsuppföljning i samarbete med berörd verksamhet. I arbetsuppgifterna ingår att stödja verksamheterna med information och utbildning i inköpsfrågor och direktupphandlingar. En annan del av arbetsuppgifterna är att utveckla inköpsprocessen tillsammans med förvaltningarna. Som upphandlare deltar du i det Dalslands gemensamma nätverket för upphandling och genomför kommungemensamma upphandlingar. Distansarbete erbjuds i den mån det är möjligt, under förutsättning att verksamhetens mål och behov fortsatt kan tillgodoses.
KvalifikationerDu är certifierad inköpare/upphandlare eller har KY-utbildning inom inköp/upphandling eller motsvarande utbildning inom det juridiska området såsom avtalslagen. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet från upphandling/inköpsarbete. Vi förutsätter att du har goda kunskaper i Word och Excel. Som person ska du ha en god förmåga att arbeta strukturerat, ta ansvar, våga fatta beslut och driva projekt framåt. Rollen som upphandlare ställer krav på att du kan arbeta självständigt. Du måste därför ha förmågan att planera, organisera och prioritera ditt arbete men även att arbeta på ett effektivt sätt då du har flera pågående projekt samtidigt. Du har god samarbetsförmåga och har förmågan att bygga förtroende och skapa ett gott samarbete både internt och externt. Vidare är du pedagogisk och har lätt för att uttrycka dig konkret och tydligt både i tal och skrift på svenska.
Övrig information
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Melleruds kommun tillämpar rökfri arbetstid. Urval och intervjuarbete kan komma att ske löpande under ansökningsperioden och vi kan kalla till intervju innan sista ansökningsdatum. Vid behov kan provanställning komma att tillämpas. I Melleruds kommun tillämpas individuell lönesättning, ange därav löneanspråk i din ansökan.
För oss är det viktigt att ta vara på mångfalden och bemöta människor med respekt oavsett ålder, kön, religion eller etnisk bakgrund. Som arbetsgivare är vi alltid öppna för att tillvarata nya kompetenser.
Varmt välkommen med din ansökan!
Ersättning Individuellt
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-11-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Melleruds kommun (org.nr 212000-1488)
Kontakt Elin Kindslätt
elin.kindslatt@mellerud.se Jobbnummer 9572793