Uppdragsansvarig / Kundansvarig - Personlig Assistans
Ramp Personlig Assistans AB / Socialsekreterarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla socialsekreterarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ramp Personlig Assistans AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Tyresö,
Upplands-Bro eller i
hela Sverige OM RAMP
Ramp Personlig Assistans är en assistansanordnare verksamt i Stockholms län med kontor på Södermalm. Företaget grundades 2005 och har idag ca 250 medarbetare med omsättning om ca 75 milj. Vi är sju medarbetare på servicekontoret varav tre uppdragsansvariga.
Verksamheten präglas en hög servicenivå och en radikal värdegrund. Med det senare avser vi vårt förhållningssätt och tillämpning i utförandet av den personliga assistansen som i första hand en demokrati- och medborgarrättsreform. Vårt primära uppdrag är att säkerställa egenmakt för den assistansberättigade, sitt liv såväl som sin assistans - en assistans bortom vinstmaximering och den våta omsorgsfilten.
OM DIG
Den vi söker har goda ledaregenskaper, både med ödmjukhet och skärpa. Du har en väl förankrad värdegrund där alla har en respekterad plats och roll att fylla. Du har mycket god social kompetens och skapar goda relationer. Du är en god lyssnare och bra på att kommunicera med alla. Du är analytisk och lösningsfokuserad. Även om vi tar hjälp av varandra måste du kunna jobba självständigt - också i pressade situationer. Arbete som uppdragsansvarig kan vara krävande men som navet i verksamheten är det också ett arbete som ger mycket tillbaka, genom unika assistansanvändare och ett myller av fantastiska medarbetare. Människor vi ska ge den bästa service - och som oftast ger oss god feed-back. Det ger både energi och arbetsglädje.
OM TJÄNSTEN
Som uppdragsansvarig bär du ett helhetsansvar för 10-12 av verksamhetens assistansgrupper. Förenklat kan man dela in ditt ansvar i två uppdrag. Dels ett assistansanordnaruppdrag där du tillsammans med assistansanvändaren utformar och leder den personlig assistansen. Du ansvar för schema, rekrytering, anställning, lönesättning, kompetensutveckling, visst budgetarbete samt har ett rådgivande och stödjande uppdrag i frågor rörande bl.a. LSS. Det andra uppdraget avser att vara arbetsgivare. Du kommunicerar med och leder medarbetarna, planerar, löser problem, kan ta svåra samtal, arbetsmiljöarbete samt har kunskap i arbetsrättsliga frågor. I arbetsuppgifterna ingår också administrativt arbete, dokumentation, verksamhetsuppföljning, avtalsfrågor mm
ARBETSLIVSERFARENHET
• Vi ser gärna att du har en högskoleutbildning motsvarande socionom el liknande, (ej krav).
• Lika viktigt kan vara att du har en längre arbetslivserfarenhet av ett ledande / samordnande uppdrag inom funktionshinderområdet.
MERITERANDE
• Egen funktionsnedsättning
• Tidigare ledande / samordnade arbete inom personlig assistans, andra LSS-insatser
• Tidigare arbetat som personlig assistent
• Personliga egenskaper är betydande vid urvalet.
Publiceringsdatum2019-12-02Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-01-10
AdressRamp Personlig Assistans AB
Tantogatan 31
11842 STOCKHOLM
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är ""Uppdragsansvarig"".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Ramp Personlig Assistans AB (org.nr 556685-6737),
http://www.ramp.nu Tantogatan 31 (
visa karta)
118 42 STOCKHOLM
Ansökan E-post:
info@ramp.nu Jobbnummer 4982981
Observera att sista ansökningsdag har passerat.