Uppdrag som Projektkoordinator med start i januari

Xtra Sverige AB / Organisationsutvecklarjobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Xtra Sverige AB i Jönköping, Ulricehamn, Falköping, Tranemo, Haninge eller i hela Sverige

Xtra Sverige AB

Publiceringsdatum
2011-12-21

Om företaget
Xtra är ett av Nordens ledande bemanningsföretag och finns i Sverige och Norge.
Vi bemannar och rekryterar inom tjänstemannasektorn och har sedan starten 1995 givit över 15 000 personer arbete.
Vårt affärsområde Office arbetar med bemanning och rekrytering av duktiga ekonomer, administratörer och konsulter inom service.

Om företaget
Vårt kundföretag är en världsomspännande koncern. Till kontoret i Huskvarna söker de en projektkoordinator.

Arbetsuppgifter
Rollen som projektkoordinator är bred. En stor del av uppgiften är att alltid finnas tillgänglig och att vara en informationskälla för övriga projektmedlemmar. Jobbet innebär att man blir en knutpunkt dit alla kan vända sig och att man kan tipsa medarbetarna om vart olika information finns. Detta innebär även snappa upp förbättringsförslag från olika projektmedlemmar och att se till att de genomförs.
Nedan följer några av de uppgifter du kommer att utföra:
• Beställa accesser (konton och material) för två bolag
• Medverka och ta anteckningar på olika möten (Project Manager möten, Resource Request möte)
• Purchase Order och Resource Management administration
• Administrera och underhålla bolagets interna sharepoint
• Administrera och underhålla Balder sharepoint
• Boka möteslokaler
• Boka hotellrum och taxi
• Ta hand om besökare/nyanlända
• Ordna passerkort för nya konsulter
• Samla in material och sammanställning; t.ex. semesterlistor, Tidrapport och Weekly Highlight Report (WHR)
• Finnas tillgänglig för mindre administrativa uppgifter olika projektmedlemmar behöver tillgång till
• Bistå kommunikationsansvarig med informationsspridning
• Registrering, underhåll och strukturering av tidrapportering för konsulter

Profil
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av arbete som projektkoordinator eller likvärdig administrativ tjänst.
Som person är du van att ha mycket på gång samtidigt och trivs i en roll där den ena dagen inte är den andra lik. Du tycker om att arbeta i högt tempo och är noggrann i det du gör.
Ett krav är att du talar och skriver svenska obehindrat samt har goda engelskkunskaper. Du är van att hålla i kundkontakter, trivs med att arbeta med människor, teknik och administration.
Vidare har du ett personligt driv och en förmåga att snabbt sätta dig in i nya uppgifter. Vår kund arbetar i Sharepoint, så har du tidigare erfarenhet av administration i Sharepointmiljö ses det som meriterande.
Tillträde: 16 januari 2012.
Varaktighet: Uppdraget löper fram till sista mars 2012.
Intervjuer pågår löpande. För att söka tjänsten, välkommen att besöka www.xtra.se
Vi har tyvärr inte möjlighet att behandla ansökningar som inkommer via e-post eller vanlig post.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-01-04
Ange följande referens när du ansöker: 799
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Charlotta Ohlander, 0766-321144

Företag
Xtra Sverige AB

Adress
Xtra Sverige AB
Lindholmspiren 9
41756 Göteborg

Jobbnummer
1112431

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Xtra Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Xtra Sverige AB: