Undersköterskor till medicinavdelning 57 i Karlskrona
Region Blekinge / Undersköterskejobb / Karlskrona
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla undersköterskejobb i Karlskrona,
Ronneby,
Torsås,
Karlshamn,
Emmaboda eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Blekinge i Karlskrona,
Ronneby,
Karlshamn,
Sölvesborg,
Olofström eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2024-02-23Om företagetVälkommen till oss på avd.
57! Vi är ett positivt gäng som värdesätter varandras kompetenser och förmågor. Som undersköterska hos oss får du mycket varierande och stimulerande arbetsuppgifter där du ges möjlighet att växa in i din yrkesroll.
Medicinklinikens uppdrag är att ge specialiserad vård inom det invärtes medicinska området med alla dess grenspecialiteter. Vi är en kunskapsorganisation som kännetecknas av kompetenta och välutbildade medarbetare, hög vårdkvalitet, utvecklingsvilja, engagemang, ansvar och delaktighet. Kliniken består av mottagningar inom olika specialiteter, fyra vårdavdelningar, två dialysenheter, dagvårdsenheter, medicinsk specialistfotvård samt vårdadministration.
Avdelning 57 är en avdelning med 21 vårdplatser där vi vårdar patienter med lungsjukdom, gastroenterologiska, endokrinologiska sjukdomar samt njursjukdomar.
Om jobbet
Dina arbetsuppgifter kommer att framför allt handla om omvårdnad av patienter, provtagning, assistera läkare/sjuksköterska, samt dokumentation. På avdelningen jobbar vi i team, sjuksköterska, undersköterska och vårdassistent och som stöd till vårdteamen finns avdelningschef och koordinator. Avdelningen arbetar fortlöpande med att skapa en god arbetsmiljö så att undersköterska skall ha tid och möjlighet att fokusera på och planera sina arbetsuppgifter.
Du kommer också att ges möjlighet till kompetensutveckling som undersköterska
Om dig
Vi söker dig som är utbildad undersköterska och extra meriterade är om du har akutsjukvårdsutbildning. För oss är det en självklarhet att du är noggrann i din undersköterskeroll och tar hand om patienterna utifrån deras olika behov och ger dem ett gott bemötande. Som person är du engagerad, initiativrik, stresstålig och flexibel samt öppen för nya utmaningar och möjligheter. Vi vill även att du, precis som oss, värdesätter ett arbete som präglas av det egna ansvaret, delaktighet och ett gott samarbete mellan kollegor och närmaste chef.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Söker du nya utmaningar och tror att avdelning 57 skulle vara en arbetsplats som skulle passa dig så är du varmt välkommen att söka till oss!
Region Blekinge krigsplacerar all tillsvidareanställd personal. Vissa av våra tjänster är säkerhetsklassade där medarbetaren ska genomgå säkerhetsprövningsintervju och registerkontroll enligt säkerhetsskyddslag (2018:585).
Sökande som är aktuell för anställning ska uppvisa utdrag från Polismyndighetens belastningsregister före anställning. Blankett 442.9
Om Region Blekinge
Vi är 5 000 medarbetare som ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, folkhälsa, regional tillväxt, infrastruktur, kollektivtrafik, kultur och bildning. Varje dag arbetar vi för att skapa livskvalitet för Blekinges invånare och växtkraft för länet. Tillsammans leder vi utvecklingen för ett attraktivt Blekinge och vi arbetar för att bidra till att göra Blekinge till den bästa livsmiljön för hållbar tillväxt och god hälsa.
Välkommen att göra skillnad tillsammans med oss - för att livet är viktigt!
Varmt välkommen med din ansökan! Tack för att du ansöker via länken i annonsen. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.
https://regionblekinge.se/ Ersättning Region Blekinge tillämpar individuell lönesättning
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-03-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2024/138".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Region Blekinge (org.nr 232100-0081)
Arbetsplats Hälso- och sjukvården Region Blekinge
Kontakt Elisabeth Arebark
0455-737448 Jobbnummer 8491659
Observera att sista ansökningsdag har passerat.