Undersköterska, vård- och omsorgsboende Fjällbacka
Kristianstads kommun / Apotekarjobb / Kristianstad
2017-08-02
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Undersköterska, vård- och omsorgsboende Fjällbacka" (publicerad 2020-09-30) ⬅️
Visa alla apotekarjobb i Kristianstad,
Bromölla,
Sölvesborg,
Hässleholm,
Östra Göinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad,
Hörby eller i
hela Sverige Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 83 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund. Vi är närmre 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för kreativa människor som vill lyfta tillsammans med oss. Vårt arbete gör skillnad i människors vardag!
Omsorgsförvaltningens verksamhet riktar sig till äldre och personer med funktionsnedsättningar samt till personer med behov av hemsjukvård. Verksamheten är från och med september funktionsindelad i fyra verksamhetsområden: stöd i ordinärt boende, stöd i vård- och omsorgsboende, hälso- och sjukvård samt stöd- och serviceenheten. I förvaltningen finns också kost- och restaurangenheten, myndighetsenheten, riksgymnasiet och hjälpmedelscentrum i Östra Skåne. Kommunen har infört fritt val i hemtjänsten.
Fjällbacka ligger i Fjälkinge ca 5 km öster om Kristianstad.
Boendet innefattar 2 enheter med vård-och omsorgsboende samt demensboende. Vårt mål är att ge våra kunder en god service utifrån deras individuella behov dygnet runt. Vi har infört Timecare som är ett planeringsverktyg att lägga schema i. Lapscare är ett verktyg som vi använder för att planera dagliga insatser till våra kunder så att de både får sina behov tillgodosedda, egentid med mera. En tillsvidaretjänst är på vård- och omsorgsboendet, övriga tjänster är med placering på demensboendet.
Publiceringsdatum2017-08-02Dina arbetsuppgifterVi söker dig som vill arbeta inom omsorgförvaltningen. Att arbeta inom vård-och omsorg i Kristianstad handlar om mötet och den nära relationen mellan den som ger och den som får hjälp. Arbetsuppgifterna är varierande men generellt innebär arbetet omvårdnadsarbete utifrån kundernas behov och delegerade hälso-och sjukvårdsuppgifter. Vi erbjuder dig ett meningsfullt och omväxlande arbete med möjlighet att utvecklas i din nya yrkesroll.
KvalifikationerDu har godkänt omvårdnadsprogram eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig, gärna med inriktning på demensvård. Då arbetet kräver kommunikation och dokumentation förutsätter vi att du har god datorvana, kan dokumentera och behärskar svenska i tal och skrift. Du har erfarenhet av arbete inom vården, gärna inom demensvård. B-körkort är ett krav.
Du är intresserad av människor, främjar en god arbetsmiljö och finner lösningar i vardagen. Vidare har du ett professionellt bemötande är ansvarsfull och har lätt för att samarbeta samt att vara flexibel.
Anställningsvillkor
Vi erbjuder tre tillsvidareanställningar, heltid med tillträde 2017-09-17.
Tre vikariat, heltid under tiden 2017-09-17--2017-12-31. Placering för samtliga tjänster är centralt i Fjälkinge.
Sista ansökningsdag 2017-08-20
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta enhetschef Michael Green på tfn 0733-13 66 94.
Välkommen med din ansökan via länken nedan tillsammans med CV och personligt brev. Har du frågor om hur du gör din ansökan kontakta systemets support på 0520-58 00 50 eller via supportrutan.
I Kristianstads kommun tillämpas heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Rökfri arbetstid tillämpas.
Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: 2017-09-17 tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-08-20
Ange följande referens när du ansöker: OMS-2017/715
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMichael Green 0733-13 66 94
FöretagKristianstads kommun
AdressKristianstads kommun
Västra storgatan 12
29180 Kristianstad
KontorsadressVästra storgatan 12
Jobbnummer 3623755
Observera att sista ansökningsdag har passerat.