Undersköterska till Södergård

Vara kommun / Undersköterskejobb / Vara
2021-03-02
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Undersköterska till Södergård" (publicerad 2022-11-28) ⬅️


Visa alla undersköterskejobb i Vara, Grästorp, Herrljunga, Vårgårda, Lidköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Vara kommun i Vara, Mölndal eller i hela Sverige

Vara kommun, med cirka 16 000 invånare, ligger mitt på den bördiga västgötaslätten. Här finns det goda livet, hos oss är alla välkomna och här ser vi lite längre. Vi bygger för framtiden!
Vårt mod och vår inneboende styrka är en stark drivkraft i vårt arbete och för vår framgång. Vara vågar! Vi satsar på utveckling som stärker såväl kommunen som hela Skaraborg och vi investerar för kommande generationer. Vi prioriterar värdet av att arbeta utifrån uppsatta mål och visioner, personlig utveckling, kontinuerligt lärande i en god arbetsmiljö och ett tillitsbaserat ledarskap. Tillsammans gör vi varandra bra!




Publiceringsdatum
2021-03-02

Beskrivning
Södergård är ett Demensboende i Centrala Vara.

Tjänsten innefattar omvårdnad och omsorg om personer med demenssjukdom. Vi vill skapa en meningsfull tillvaro utifrån den enskildes behov genom vardaglig sysselsättning, där du som medarbetare spelar en avgörande roll. Du ska även arbeta för att bibehålla den boendes förmågor, hälsa och livskvalité genom ett rehabiliterande synsätt. Socialnämndens värdegrund är en viktig del i vårt arbete. Vill vi förbättra vår verksamhet genom att stärka kvalitén så att den motsvarar den boendes och de anhörigas förväntningar och behov.

Kvalifikationer
För att vara aktuell för tjänsten krävs godkända betyg från vård- och omsorgsprogrammet.

Ett gott bemötande är a och o i vår verksamhet och vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Du är engagerad och drivande i arbetet för att ge boende en innehållsrik vardag genom att skapa meningsfullhet, begriplighet och hanterbarhet. Du är lugn och trygg och har förmåga att planera arbetspassets aktiviteter och kan snabbt anpassa och förändra insatser utifrån förändrade omständigheter.

Du är ansvarstagande och flexibel.

Dokumentation ingår i arbetet och hälso- sjukvårdsuppgifter utifrån delegation.

Du måste kunna god svenska både i tal och skrift.

Utdrag från polisens belastningsregister. Typ av utdrag " Kontroll av egna uppgifter ur belastningsregister." https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/

Övrig information

Tjänsten är förlagd dag, kväll och helg.

Provanställning kommer att bli aktuellt.

Du ska ha tillgång till mobilt BankID.

Intervjuer kan komma ske löpande under ansökningstiden.



I Vara kommun vet vi att mångfald berikar - Välkommen med din ansökan!

Din hälsa är viktig och därför erbjuder Vara kommun förmåner såsom friskvårdsbidrag på 1000 kr till många av sina medarbetare. För att söka tjänsten vill vi att du skickar din ansökan via vårt rekryteringsverktyg Varbi. Du hittar sökvägen längst ner i annonsen där du loggar in och söker tjänsten. Om du av något skäl inte kan söka (t.ex. skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. I princip alla dokument som skickas in till kommunen blir allmän handling. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Önskad sysselsättningsgrad, 40-100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-03-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Vara kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2021/37".

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Vara kommun (org.nr 212000-2924)

Arbetsplats
Socialförvaltningen, Äldreomsorgen, Södergård

Jobbnummer
5603334

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Vara kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Vara kommun: