Undersköterska till Degeberga hemtjänst

Kristianstads kommun / Undersköterskejobb / Kristianstad
2024-07-01


Visa alla undersköterskejobb i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad, Hörby eller i hela Sverige

Kristianstads kommun har drygt 7 000 medarbetare som gör skillnad i människors vardag, varje dag. Hos oss hittar du medarbetare som brinner för välfärden och vill utveckla idéer till verklighet. Kristianstads kommun erbjuder flera olika karriärvägar så att du kan utvecklas genom hela arbetslivet.

Vårt team växer och vi behöver förstärka oss med fler undersköterskor för att fortsätta vår kvalitetsresa. Vi erbjuder dig en arbetsplats som kännetecknas av en hög kunskapsnivå och trevliga kollegor i ett team som växer och utvecklas.

Vi anstränger oss för att du som arbetstagare ska trivas och känna dig delaktig i vardagen. Vi är flera engagerade och glada medarbetare som arbetar schemalagt.

Vill du vara med och bli en av oss? Vi ser fram emot din ansökan!

Nyfiken på vilka vi är och hur vi arbetar? Gå in och följ några av våra medarbetares arbete på Instagram där vi heter @degebergahemtjanst eller läs om oss på kommunens webbsida, https://www.kristianstad.se/omsorgochhjalp/senioraldre/hemtjanst/hemtjanstleverantorer/degebergahemtjanst.1214.html.

Publiceringsdatum
2024-07-01

Arbetsuppgifter
Vi utför omsorg- och serviceinsatser för kunder i ordinärt boende utifrån deras behov som är det centrala i vår verksamhet men vi gör också delegerade sjukvårdsinsatser. I arbetet ingår kontaktmannauppdrag. En viktig del i arbetet är att vi arbetar i team kring kunden för att få en god helhetssyn genom Senior Alert och BPSD.

Vi arbetar med Lifecare som planeringsverktyg och kör bil i tjänsten.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är undersköterska och har godkänt omvårdnadsprogram samt bevis från Socialstyrelsen om skyddad yrkestitel. Erfarenhet från arbete inom hemtjänst är meriterande. Eftersom arbetet kräver en stor del kommunikation med kunder, kollegor och övriga samarbetspartners samt dokumentation förutsätter vi att du har god datorvana och behärskar svenska i tal och skrift. B-körkort är ett krav.

Du kan självständigt planera och strukturera arbetet. Vidare har du ett professionellt bemötande gentemot kunder, närstående och kollegor. Det är viktigt att du respekterar fattade beslut samt bidrar till verksamhetens utveckling och en god arbetsmiljö. Att kunna samarbeta och samverka med andra är en förutsättning.

ÖVRIGT
Omsorgsförvaltningens verksamhet riktar sig till äldre och personer som har behov av funktionsstöd samt till personer med behov av hemsjukvård. Verksamheten är funktionsindelad i fyra verksamhetsområden: stöd i ordinärt boende, stöd i vård- och omsorgsboende, hälso- och sjukvård samt funktionsstöd. I förvaltningen finns också kost- och restaurangenheten, myndighetsenheten, riksgymnasiet och hjälpmedelscentrum i Östra Skåne.

I Kristianstads kommun tillämpar vi heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Vi tillämpar också rökfri arbetstid.

Har du skyddade personuppgifter ska du inte ansöka via vår ansökningsknapp, utan kontakta HR-rekrytering via växeln 044-13 50 00 för en säker ansökningsprocess.

Har du frågor kring hur du gör din ansökan, kontakta systemets support på telefon 0771-69 36 93 eller via länken https://zero.comaround.com/sv-se/.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-07-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "OMS-2024-107".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Kristianstads kommun (org.nr 212000-0951)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Kristianstad kommun, Degeberga

Kontakt
Enhetschef
Erzsebet Alwén
044-13 21 99

Jobbnummer
8779515


Prenumerera på jobb från Kristianstads kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kristianstads kommun: