Undersköterska/Kund- och Bemanningskoordinator, Lövestad Äldreomsorg
Sjöbo kommun, Vård och omsorgsförvaltningen, Särskilt boende / Undersköterskejobb / Sjöbo
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla undersköterskejobb i Sjöbo,
Tomelilla,
Skurup,
Hörby,
Ystad eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sjöbo kommun, Vård och omsorgsförvaltningen, Särskilt boende i Sjöbo Inom vård- och omsorgsförvaltningen ryms verksamheterna äldreomsorg, verksamhet för personer med funktionsnedsättning samt kommunens måltidsverksamhet.
Vård och omsorgsförvaltningen i Sjöbo kommun arbetar efter visionen om Ett Gott Liv Varje Dag för våra kunder.
Sjöbo kommun har nyligen infört uppdrag som kundkoordinatorer och bemanningskoordinatorer och vi söker nu dig som vill jobba inom hemtjänsten i Lövestad eller på Rosenlunds särskilda boende som undersköterska med uppdrag som kund- och bemanningskoordinator på del av din tjänst.
Välkommen med din ansökan!
Publiceringsdatum2024-01-08ArbetsuppgifterDu arbetar som undersköterska med sedvanliga arbetsuppgifter, utöver det så har du uppdrag som kund-och bemanningskoordinator på del av din tjänst. Som koordinator inom äldreomsorgen är du spindeln i nätet, hanterar den dagliga logistiken och har en nyckelroll. Du ansvarar för att planera kundernas insatser med utgångspunkt i biståndsbeslut. Ditt ansvar är att lösa uppkomna behov i bemanningen. Du hanterar akut frånvaro dagligen, ser över kontrollerar kommande bemanningsbehov och kommunicerar till berörda medarbetare.
Samverkan med flera olika aktörer internt och externt är en central del av uppdraget
Du arbetar dagligen i olika system och behöver vara duktig på det.
Dagliga kontroller av kundschema med ställningstagande till eventuella revideringar efter omständigheter.
Säkerställa att kundplaneringen blir korrekt utifrån kundens behov t ex behov av delegering, språkkunskaper, tider/klockslag eller liknande
Kontrollera och planera in nya beställningar eller förändringar i beställningar från myndighetsenheten, rehab, sjuksköterska, samt meddela förändring i insats.
Kontakta nya kunder för att boka in tider för besök samt tid för kontaktpersonen att upprätta genomförandeplan
Kontrollera Mina Planer och tillse att kunder som planeras hem läggs in i kundschema och revidera om insatserna förändras.
Kontrollera att tidsbegränsade insatser avslutas enligt pa och att ärenden avslutas när kundens beslut upphör.
Dialog med arbetskamrater kring kundplanering, optimera rutter, revidera tidsåtgång och kontrollera förhållandet mellan schablontid och verklig kundtid och följer upp/hanterar ev avvikelser.
Ansvara för att korrekta fakturaunderlag skickas till administrationen inom angiven tid.
Som bemanningskoordinator ansvarar du tillsammans med chef och kollegor att hantera inkommande frånvaro och tillsätta vakanser där du utgår från verksamhetens behov. Ta emot sjukanmälningar, kontrollera dagens övriga frånvaro och se över lediga samplaneringspass och omvandla dessa till tjänstgöringspass och informera aktuell medarbetare alt skicka beställning till bemanningsenheten.
Kontrollera att samtlig personal i tjänst har de behörigheter som krävs
Se över frånvaron under den närmaste tiden, boka in känd frånvaro på samplaneringspass som omvandlas till tjänstgöringspass
Kontrollera att arbetskamrater själva lagt in sin frånvaro, övertid, mertid eller liknande så att den överensstämmer och tillstyrker i olika system.
KvalifikationerUndersköterska eller motsvarande kunskaper som arbetsgivaren bedömer likvärdig
Behärska svenska i tal och skrift
Relevant arbetslivserfarenhet för uppdraget.
Förstå och kunna hantera olika digitala system
Meriterande:
Erfarenhet av att arbeta som koordinator/samordnare/planerare
Kunskap om systemen Lifecare planering, Lifecare utförare, Lifecare Mobil
Kunskap om systemen Självservice Personal och lönesystem, TimeCare Pool, MA(Multiacsess)/Plan
B-körkort
Personliga förmågor:
Du är trygg, stabil och har god självinsikt. Du kan skilja på det personliga och det professionella. Du är flexibel i ditt förhållningssätt och har en förmåga att anpassa dig till olika situationer. Du tar självständigt ansvar för din uppgift, är duktig på att planera ditt arbete, är strukturerad och kan ta beslut självständigt.
Du är noggrann och strukturerad för att arbetet med bemanningen skall fungera väl.
Du är lösningsfokuserad, gillar utmaningar, ser helhet och sammanhang. Du arbetar bra med andra människor, är serviceinriktad, lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt och smidigt sätt, även i en stressad situation.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Det är av yttersta vikt att kunder inom Vård och omsorgsförvaltningens verksamheter kan känna trygghet i den omsorg som kommunen har ansvar för. Därför måste du visa upp ett utdrag från belastningsregistret innan erbjudande om anställning. Handläggningstiden för ett utdrag är cirka tre veckor och du beställer det själv via polisens webbplats. Beställ gärna utdraget samtidigt som du skickar in din ansökan så att du har allting klart om du går vidare i rekryteringsprocessen. Har du redan ett utdrag får det inte vara äldre än ett år.
Beställ ditt utdrag från belastningsregistret på polisens webbplats:
https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/blanketter---kontrollera-egna-uppgifter/ Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-01-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "4/24".
Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare Sjöbo kommun (org.nr 212000-1090),
https://www.sjobo.se/naringsliv-och-arbete/jobba-i-sjobo-kommun/personalformaner.html Arbetsplats Sjöbo kommun, Vård och omsorgsförvaltningen, Särskilt boende
Kontakt Verksamhetschef
Christin Andersson
0416-27342 Jobbnummer 8374772
Observera att sista ansökningsdag har passerat.