Tysktalande kundtjänst / service till Footway Group AB

Bravura Sverige AB / Kundservicejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!


Publiceringsdatum
2022-04-08

Om tjänsten
Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 12 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Footway. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget.

Om företaget
Footway Group som grundades 2010 är en e-handel med försäljning av produkter inom sport och mode via Footway.com, Sportamore.com, Brandos.com, Solestory.se Caliroots.com mfl. De vill påskynda hur internets transparens gör kundernas värderingar inom kvalitet, pris och miljö avgörande för framtidens produktutveckling. För att möjliggöra snabb tillväxt arbetar Footway med globala strukturer, crowdsourcing och hög grad av automatisering. De finns idag på 24 marknader och omsätter omkring 2 miljarder kronor.
Footway är långt ifrån traditionella, de försöker att inte ta sig själva på för stort allvar och jobbar hela tiden med att utveckla deras självledarskap. Företaget strävar efter att arbeta i helt autonoma team och trivs inte i hierarkiska strukturer. Saker som ligger Footway varmt om hjärtat är kundupplevelse, kontinuerligt lärande och kamratskap.


Dina arbetsuppgifter
Som kundservicemedarbetare arbetar du med service mot kunder på flera av Footways marknader, på flera språk. Du svarar på frågor från kunder via mejl och telefon och är behjälplig samt ansvarar för hela kundupplevelsen. Med Footways tillväxttakt ställs du ständigt inför nya utmaningar och tvingas tänka bortom ett traditionellt sätt att arbeta med kundsupport. Du driver själv ditt arbete framåt, hittar och skapar smarta och snabba lösningar på problem.

Du arbetar primärt mot den tyska marknaden men även mot de övriga språk som du behärskar flytande. Du har ansvar för flera marknader och stöttar dina kollegor på andra språk - det finns alltså fantastisk möjlighet till språkutveckling.

Datadriven automatisering, AI och crowdsourcing är exempel på hur Footway är i framkant i sitt servicearbete och utöver den dagliga hjälp du bistår Footways kunder med finns därför alltid möjligheten att arbeta med andra projekt kopplat till hur de förbättrar kundupplevelsen som helhet.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Flytande i tal och skrift i svenska, engelska och tyska
• Minst tvår års erfarenhet från en kund- och servicefokuserad roll
• God datorvana

Då Footway växer och månar om den kultur som etableras internt så kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och inställning. Vi tror att du är genuint engagerad att ge den bästa servicen till såväl kunder som dina kollegor. Vidare är du prestigelös, tycker om att utvecklas och vill bidra till att företaget som du arbetar på växer. Footway präglas av en kultur av självledarskap där du ansvarar för din egen utveckling tillsammans med företagets coacher. Här skapas kontinuerligt lärande och initiativtagande varför därför är detta även viktigt för dig. Då inget ärende är det andra likt, trivs du med att lösa olika typer av problem som uppstår i det dagliga arbetet samt se möjligheter framför problem. Du drivs av högt eget ansvar och beslutsfattande samt att arbeta utanför ramarna på ett flexibelt vis.

Övrig information:

Start: Så snart som möjligt
Plats: Kista
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord:

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-04-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bravura Sverige AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Kontakt
Sara Winter
sara.winter@bravura.se
08-40024050

Jobbnummer
6525081

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: