Två löneadministratörer till löneenheten, ref 2735

Håbo Kommun / Administratörsjobb / Håbo
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Håbo, Sigtuna, Upplands-Bro, Knivsta, Österåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Håbo Kommun i Håbo, Upplands-Bro, Enköping, Uppsala, Stockholm eller i hela Sverige

Allt fler upptäcker Håbo kommun, en ung och spännande tillväxtkommun med Bålsta som centralort. Vi är 22 000 invånare och fortsätter att växa.
Vårt centrala läge i en växande region ger oss närhet och bra kommunikationer till de större städerna. Från både Stockholm och Västerås tar du dig hit på 30 minuter.
I Håbo kommun har vi även en intern närhet som ger medarbetare stor möjlighet till påverkan och beslut. Här har du möjlighet att vara delaktig i förändrings- och utvecklingsarbetet.

Vi är ca 1 600 medarbetare som driver kommunen framåt inom våra olika verksamheter. För oss är det en självklarhet att ständigt arbeta för att vara en attraktiv arbetsgivare.
Hållbar miljö, hälsa och välbefinnande samt teknisk utveckling är några viktiga ingredienser i det arbetet.

Håbo kommun är värdkommun för lönesamverkan med Trosa kommun och Salem kommun. I dagsläget är vi 9 löneadministratörer.

Om Löneenheten
Håbo kommuns löneenhet är inte som alla andra kommunala löneenheter! Vi ingår i en lönenämnd som ägs gemensamt av Håbo, Trosa och Salems kommuner. Löneenheten är placerad och utgår ifrån Håbo kommun, som ansvarar för hela löneprocessen i samtliga tre kommunerna. Totalt är vi 10 kollegor som dagligen arbetar för att våra 5 000 medarbetare och arvodister ska få sina löner och arvoden utbetalade senast den 25:e varje månad. Håbo kommuns HR-chef är tillika lönechef inom löneenheten och är din närmaste chef. Vi på löneenheten består av en lönesamordnare, en systemförvaltare, en systemadministratör och efter att vi är klara med rekryteringen 7 löneadministratörer.

Rollen som löneadministratör
Hos oss är du en del av ett team där samarbete är viktigt och tillsammans ser vi till att rätt lön och ersättning blir utbetald i rätt tid, till rätt person. Du kommer ge service, support och stöd till chefer och anställda inom hela löneområdet inom samtliga kommuner.

Arbetet som löneadministratör innebär en rad olika arbetsuppgifter där du inom angivet förvaltningsområde stöttar chefer inom löneprocessens alla delar. Vårt arbete utgår från löneprocessen och lönesystemet e 'companion som vi under 2020 har uppgraderat till att bli en helt webbaserad plattform som bygger på självservice och en modern lönehantering.

Som löneadministratör kommer du bland annat att:

• Arbeta i lön- och självservicesystemet e 'Companion samt Schema & Bemanning
• Kontrollera löneunderlag och kontrollistor inför lönekörningar och utbetalningar
• Svara på frågor kopplat till löpande avtalstolkning, lön och ersättningar som inkommer från verksamheterna.
• Hantera anställningsavtalets olika förmåner från början till slut.
• Upprätta och bevaka återbetalningar i samverkan med de tre kommunernas HR- och ekonomifunktioner.

Arbetet innebär en hög grad av eget ansvar för ditt eget och vårt gemensama uppdrag och leverans av en säker och kvalitativ lönehantering. I det dagliga arbetet värdesätter vi på lönenheten en kultur av högt i tak och man stöttar varandra genom att fråga och bolla ärenden internt så att vi uppnår vårt övergripande mål om att rätt lön, når rätt person i rätt tid.

Vi söker dig som:

• Minst erhållit en YH- utbildning, eller genom relevant och dokumenterad erfarenhet har likvärdig kompetens inom lönehantering.
• minst 1 - 2 års erfarenhet av löneadministrativt arbete samt har god förståelse för sambanden mellan Lön/HR och Ekonomi.
• Är digital i ditt arbetssätt och hanterar olika IT system obehindrat, där av Office365 eller liknande.

Det är meriterande om du tidigare jobbat i e 'Companion, är väl insatt i skatte- och förmånsregler samt avtal och regelverk för kommunalsektor. Du är van att jobba i en stor organisation och har lätt för att samarbeta, lära nytt och ta dig an nya uppgifter.

Som person är du nyfiken, inlyssnande och ställer gärna en extra fråga för att på ett professionellt sätt kunna besvara de frågor som ställs. Du känner dig bekväm med att utrycka dig i både tal och skrift.

Vidare är du noggrann och gör gärna en extra kontroll innan du levererar, du gillar struktur, ordning och reda samtidigt som du är nyfiken på att lära dig nytt och att förstå den verksamhet vi levererar tjänster till. Ditt bemötande är A och O och din förmåga att bidra till hur vi framgångsrikt kan förbättra oss och ge vår verksamhet en bra support med hög kvalité.

Antal tjänster
I denna rekryteringen söker vi efter två nya kollegor på heltid då en av oss har valt att sluta samtidigt som vi växer och utökar med yterliggare en tjänst. Båda vakanserna är på tillsvidare där vi erbjuder individuell lönesättning, friskvårdsbidrag, flextid och utmaningar!

Då vi önskar få till en god introduktion och överlämning är startdatum omgående där vi i denna rekrytering kommer att kalla till intervju löpande under ansökningstiden, så vänta inte ansök redan idag!

Håbo kommun vill ta tillvara de kvaliteter som jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2021-03-29

Ersättning
Fast kontant månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-04-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Håbo kommun

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Håbo kommun (org.nr 212000-0241), http://www.habo.se

Jobbnummer
5659961

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Håbo Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Håbo Kommun: