Tullkoordinator

Bemanningsstyrkan i Rosersberg AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bemanningsstyrkan i Rosersberg AB i Stockholm, Solna, Huddinge, Järfälla, Sollentuna eller i hela Sverige

Tullkoordinator:

Bemanningsstyrkan är ett etablerat bemanningsföretag med mångårig erfarenhet och ett gediget kontaktnät i Stor-Stockholm som löser våra kunders personalbehov. Vi ingår i koncernen Veddestagruppen tillsammans med Veddesta Distribution, Veddesta Transport och Multi Logistik.

Bemanningsstyrkan är främst fokuserad på personaluthyrning, hyrköp och rekrytering inom lager, logistik, administration och ekonomi.

Det som driver oss är att få rätt människa och kompetens att matchas med rätt företagsklimat och arbetsuppgift. För att lyckas med våra åtaganden är vi mycket lyhörda för våra kunders behov. Vi vet att personal är deras främsta tillgång.

Som konsult är du mycket viktig för oss och har du ambitionen att alltid göra ditt bästa så är du en av oss.

Vi söker nu för vår uppdragsgivares räkning en Tullkoordinator för omgående tillsättning, uppdraget är på ett år med stor möjlighet till förlängning.
Uppdragsgivaren är ett världsomspännande företag inom hemelektronikbranschen med nordiskt huvudkontor i Kista Science City.

Publiceringsdatum
2018-12-17

Om tjänsten
Rollen innebär hantering av gods inköpt både inom och utom EU och som sedan säljs till konsumenter inom den nordiska regionen. Uppdragsgivarnas tullklarerare sköter tulldeklarationer men alla relaterade document och data kontrolleras av dig i rollen som tullkoordinator.
Du ska vara support och bollplank för uppdragsgivarens organisation när nya logistikrutter diskuteras och implementeras. Rollen innebär också hantering av masterdata, registrering av nya material och koordinering av information om dessa (både inom organisationen och gentemot tullmyndigheten).
Regelbunden rapportering görs på vecko- och månadsbasis både inom och utom uppdragsgivarens organisation.

Rollen ligger under Business support och rapporterar direkt till Lead of Customs and Logistics Business Innovation, ni ingår alla i ett mindre team.

I det dagliga arbetet kommer du ha kontakt med tullklarerare, logistikavdelningen, orderadministrationen, produktchefer och många andra.

Krav och färdigheter:

Vi söker dig med 1-2 års erfarenhet tullhantering av gods in- och outbound både inom och utom EU, tullat och oförtullat gods. Du behöver ha god förståelse för lagar och regler rörande tullhantering för de nordiska länderna och erfarenhet från arbete med ERP-system och vara en van användare av Excel.
Utöver detta så behöver du både tala och skriva svenska och engelska flytande.

Det är en fördel om du är flexibel, tycker om att analysera information och arbetar strategiskt för att förbättra dagliga processer.

Under perioder med en hög arbetsbelastning behåller du fokus och arbetar aktivt för att skapa ett bra arbetsklimat för dig och dina kollegor.

Du har en professionell framtoning då du i allt du skriver och säger är vår uppdragsgivares ansikte mot kunder, serviceställen, andra avdelningar hos uppdragsgivaren och återförsäljare.

Du tycker om att utvecklas, har lätt för att lära dig nya saker och att förvandla dina kunskaper till att praktiskt kunna hjälpa kunderna med uppkomna problem.

Vad kan vi erbjuda?:

Bemanningsstyrkan kan erbjuda dig runt trettio kollegor som är placerade hos uppdragsgivaren, din konsultchef är på plats minst två gånger per vecka för att hjälpa dig med frågor och funderingar.
Vi erbjuder marknadsmässig månadslön, friskvårdsbidrag och allt som ingår i vårt kollektivavtal. Utöver det så har vi regelbundet gemensamma sammankomster där alla från Bemanningsstyrkan träffas.

Känner du att ovanstående stämmer in på dig och att du vill bli en del av Bemanningsstyrkans team så tveka inte att skicka in din ansökan.

Platsen ska tillsättas omgående och intervjuer sker fortlöpande.

Varmt välkommen med din ansökan!

/ Therese Barvell Rappel

Konsultchef Bemanningsstyrkan

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidareanställning efter 12 mån visstidsanställning Tullkoordinator

Ersättning
Månadslön
Friskvårdsbidrag

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-01-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Therese Barvell Rappel

Företag
Bemanningsstyrkan i Rosersberg AB

Adress
Bemanningsstyrkan i Rosersberg AB
Tallbacksgatan 11S
19572 Rosersberg

Kontorsadress
Tallbacksgatan 11S 19572 Rosersberg

Jobbnummer
4513184

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bemanningsstyrkan i Rosersberg AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bemanningsstyrkan i Rosersberg AB: