Treasury/Front Office Inhyrning, City

Avanzera Bemanning / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Avanzera Bemanning i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

På uppdrag av en av våra kunder söker vi nu en medarbetare till Treasury. Tjänsten är på heltid och arbetsplatsen är belägen i centrala Stockholm. Vi söker dig som vill arbeta med front-office i vår kunds finansfunktion. Uppdraget är ett föräldravikariat under sex månader med start i mitten av april. Det är ett konsultuppdrag, vilket innebär att du anställs hos oss på Avanzera och din arbetsplats är hos vår kund. Som konsult hos Avanzera har du fast månadslön och betald semester.

Publiceringsdatum
2011-03-09

Arbetsuppgifter
Finansfunktionen ansvarar för tillämpningen av den internationella koncernens finanspolicy och fungerar även som stöd till dotterbolagen. Detta innebär bl.a. att man gör affärer för dotterbolagens räkning. Övriga arbetsuppgifter som ligger under front-office är att sammanställa veckokassaflöden samt kvartalsflöden, godkänna bankgarantier och hantera fullmakter. I ditt ansvarsområde kommer det även att ingå systemförvaltning samt förvaltning av extern lånebevakning av ränte och låneförfall. Du kommer också att utföra betalningar och vara back-up till back-office funktionen. Ditt arbete kommer utföras i Excel, finanssystemet Twin och affärssystemet Microsoft Dynamics AX.

Kvalifikationer
Du är redovisningsekonom och minst tre års erfarenhet från ett större företags finans/ treasuryfunktion. Vi ser gärna att du är civilekonom. Det är positivt om du arbetat brett med hela flödet från kontroll till redovisning av finansiella transaktioner. Som person bör du ha en positiv grundsyn och vara flexibel inför olika uppgifter, noggrann och ha lätt för att arbeta med siffror och datasystem. Du kommer att ha en hel del internationella kontakter med våra dotterbolag. Det kräver att du behärskar engelska väl i tal som skrift samt är en god användare av MS Excel och finanssystemet Twin. Erfarenhet av Dynamics AX är meriterande.

Så ansöker du
Om det är något du undrar över är du välkommen att ringa nedanstående kontaktperson. Din ansökan mailar du till platsansokan@avanzera.se . Märk din ansökan: "Treasury". Ansökningshandlingarna kommer att behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.
Om Avanzera :
Vi arbetar med personaluthyrning och rekrytering inom områdena kontor/administration, ekonomi och sälj/marknad. Vår inriktning är personal med hög kompetensnivå och lång erfarenhet. Vi är medlemmar i Almega - Bemanningsföretagen och är ett Auktoriserat Bemanningsföretag.

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-03-13
Ange följande referens när du ansöker: Treasury/ Front Office
Ansökan kan skickas till e-postadress: platsansokan@avanzera.com

Kontakt
Helena Elvin, 08 545 28 305 (Direktnummer), 08 545 28 300 (Växel), helena.elvin@avanzera.se

Företag
AVANZERA BEMANNING

Adress
AVANZERA BEMANNING
Box 853
10137 STOCKHOLM

Kontorsadress
Vasagatan 15-17
Stockholm

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-545 28 316
E-postadress: ansokan@avanzera.se

Jobbnummer
871525

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Avanzera Bemanning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Avanzera Bemanning: