Transportplanerare / Logistik / Colabit
Bravura Sverige AB / Logistikjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla logistikjobb i Gävle,
Älvkarleby,
Sandviken,
Ockelbo,
Ovanåker eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Gävle,
Sandviken,
Ockelbo,
Hofors,
Söderhamn eller i
hela Sverige Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Publiceringsdatum2022-02-25Om tjänstenDen här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Colabit.
Om företagetColabit vill hjälpa människor att minska sin klimatpåverkan - visionen är att skapa förnybara drivmedel som fullt ut kan ersätta fossil bensin, diesel och flygbränsle. Det är ett innovativt och snabbt växande "Green Tech" företag som syftar till att bidra till ett mer hållbart samhälle. Företaget grundades 2013 med visionen att utveckla och saluföra framtidens fossilfria drivmedel och på det sättet göra det möjligt för våra kunder att minska klimatpåverkan.
Idag fokuserar Colabit framför allt på att utveckla och producera förnybara drivmedel som kan ersätta fossil bensin, diesel och flygbränsle. Bolaget bedriver fem affärsområden, produktion - licensiering - trading - hamn samt försäljning/distribution. Colabits kärnverksamhet finns i Sverige men affärsområden för licensiering och trading arbetar med kunder över hela världen - antingen direkt eller via vårt globala nätverk av partners.
Dina arbetsuppgifterI rollen som transportplanerare ansvarar du för ett kostnadseffektivt genomförande av samtlig distribution av bränsle, med en servicenivå som motsvarar interna, såväl som externa parters förväntningar. Rollen innefattar personalansvar för chaufförer och styrning, uppföljning och rapportering av relevanta nyckeltal mot budgeterade mål.
Du arbetar tillsammans med en kollega som också innehar rollen som transportplanerare. Vidare har du löpande kontakt med kollegor, kunder, underleverantörer och myndigheter för att koordinera och genomföra det dagliga arbetet.
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Några års erfarenhet av logistik- och transportplanering
• Talar och skriver obehindrat på svenska
• God dator- och systemvana
• Erfarenhet av kalkylarbete i exempelvis Excel är meriterande
För att trivas i rollen bör du ha ett sinne för struktur och trivas i en roll med ansvar och initiativtagande. Att leverera lösningar till andra ser du som motiverande och du har förmågan att strukturera och prioritera ditt arbete utefter de situationer som uppkommer. Vidare är du lyhörd och har förmågan samt intresse av att samarbeta med andra människor och leda på ett föredömligt sätt.
Övrig information:
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Gävle
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här:
http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla
info@bravura.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: transportplanerare, logistikkoordinator, transport, speditör, logistik, planering, distribution, koordinator, planering, planerare, drivmedel, miljö, förnybart, förnybart bränsle, bränsle, heltid, Gävle, Colabit
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningEnligt överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-03-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagBravura Sverige AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)
Arbetsplats Bravura
Kontakt Elice Öhman
elice.ohman@bravura.se 08-40024050 Jobbnummer 6383213
Observera att sista ansökningsdag har passerat.