Transport Manager
Jula AB / Inköpar- och marknadsjobb / Skara
2022-04-25
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Transport Manager" (publicerad 2022-05-09) ⬅️
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Skara,
Götene,
Lidköping,
Falköping,
Skövde eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Jula AB i Skara,
Falköping,
Skövde,
Mariestad,
Trollhättan eller i
hela Sverige Vi söker nu en verksamhetsnära Transport Manager till Jula AB:s logistikverksamhet i Skara.
Transport är en del av Julas logistikavdelning som ansvarar för hela transportkedjan på Jula AB, till och från Centrallagret, och till alla Julas 115 varuhus i Sverige, Norge, Finland och Polen samt E-handel.
Det här gör man som Transport Manager
Som Transport Manager är du transportansvarig och har i uppdrag att planera, koordinera och styra alla transporter på Jula AB, både när det gäller den dagliga operationella driften så den fungerar, och när det kommer till förvaltning, utveckling och expansion. I rollen är det mycket operativt och verksamhetsnära arbete. Du befinner dig i hjärtat av Julas verksamhet och har ett totalansvar för alla transportflöden in och ut från lager, till att de når sina mottagare som är våra varuhus eller direkt till kund. Man säkerställer att gods levereras till rätt ställe och i rätt tid samt att transporterna är ekonomiska, effektiva och hållbara. Du kommer att ha många kontaktytor, både internt och externt. Man har daglig och nära kontakt med varuhus, över avdelningar och med företagets samarbetspartner och leverantörer. Det kräver att man kan samverka, supportera, kommunicera, prioritera, kravställa och säkerställa genomföranden. Det är en bred, ansvarsfull och självständig roll.
Vidare kommer du att:
• Ansvara för att hela transportkedjan fungerar och utvecklas.
• Arbeta med operativa, taktiska och strategiska frågeställningar.
• Göra transport- och kostnadskalkyler och prissättning.
• Hantera avvikelser såsom extra transportkapacitet, förseningar, skadegods, returer, prioritera m.m.
• Driva utvecklingsprojekt självständigt.
• Budgetansvar och kostnadsuppföljning.
• Göra löpande analys, rapportering och uppföljning av verksamhet.
Man rapporterar till Logistikchef och ingår i Logistiks ledningsgrupp.
Det här är du som person
• Engagerad, kommunikativ och nyfiken.
• Mål- och lösningsorienterad, bekväm med att fatta beslut och prioritera.
• Affärsinriktad med stort försäljningsfokus.
• Bekväm med att ta ansvar för och driva utveckling av egna initiativ.
• Prestigelös och orädd för nya människor och utmaningar.
• Förmåga att vilja ta sig själv och Jula till nästa nivå.
• Trivs i en värderingsstyrd verksamhet.
Det här är din bakgrund och erfarenhet
• Flerårig erfarenhet av transporter och transportstyrning.
• Bakgrund inom detaljhandel är meriterande med erfarenhet från internationell handel och stora flöden.
• Erfarenhet från förhandling, upphandling, avtal, digitalisering, hållbara och miljösmarta transporter.
• Stor förståelse av flöden mellan lager och butik.
• Akademisk utbildning och därefter en relevant arbetslivsbakgrund.
• Erfarenhet av att utveckla E-handelsflödet efter hur det förändras och påverkar.
Bra att veta
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning med placering på Julas huvudkontor i Skara. Tillträdelse snarast eller enligt överenskommelse. Jula har kollektivavtal med Unionen för tjänstemän.
Så här söker du
Frågor om tjänsten besvaras av Christian Blank, Logistikchef 0511-68822. Vi arbetar med löpande urval under ansökningstiden.
Varaktighet, arbetstid
Heltid
Publiceringsdatum2022-04-25Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-05-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagJula AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "146548".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Jula AB (org.nr 556250-6252)
Jobbnummer 6568260
Observera att sista ansökningsdag har passerat.