Trainee: Junior inköpsassistent till AbbVie

Hero AB / Kontorsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hero AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Abbvie

AbbVie is a global, research-based biopharmaceutical company formed in 2013 following the separation from Abbott. AbbVie combines the focus and passion of a leading-edge biotech with the expertise and capabilities of a long-established pharmaceutical leader to develop and market advanced therapies that address some of the world's most complex and serious diseases. In 2013, AbbVie will employ approximately 21,000 people worldwide and market medicines in more than 170 countries.

Publiceringsdatum
2013-07-22

Om tjänsten
AbbVie söker nu en inköpsassistent till sin inköpsavdelning. Du kommer att arbeta nära inköpschefen i en dynamisk miljö. Dina arbetsuppgifter inkluderar:

• Inköpsorderhantering och kontraktsregistrering
• Support av inköpsfrågor internt
• Skapa purchase order (PO) och skicka till leverantör
• Inleverans och matchning av fakturorna mot purchase order
• Assistera med interna utbildningar inom AbbVies inköpspolicy och inköpsprocesser
• Assistera inköpschef samt ekonomichef
• Arkivering
• Uppdatera och skapa månadsrapportering från system
• Skapa nya leverantör enligt new vendor creation process

Möjligheter

Här är chansen för dig som är junior att få kvalificerad arbetslivserfarenhet och chans till goda meriter och referenser. Du kommer att arbeta nära kompetenta kollegor med möjligheter att utvecklas och anta fler ansvarsområden efter en tid. För dig med intresse för inköp är detta ett lysande tillfälle! Anställningen är på visstid under 6 månader och vid god arbetsprestation finns möjlighet till förlängning om ytterligare 6-12 månader.

Kvalifikationer
Vi ser att du har utbildning eller pågående utbildning inom ekonomi eller marknad, gärna med inriktning inköp, men annan administrativ inriktning går också bra. Arbetslivserfarenhet inom administration och inköp är även det meriterande. Du har goda kunskaper i Excel, Word och Powerpoint. Konversationsspråket på AbbVie är svenska och koncernspråket är engelska varpå goda kunskaper krävs i båda.

Personliga krav

Vi lägger mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper. Det är viktigt att du är en kommunikativ och konsultmässig person med social kompetens. För arbetsuppgifterna krävs att du är strukturerad och noggrann samt flexibel och prestigelös med ett processorienterat tänk.

Arbetstider, omfattning och tillträde

Tjänsten är på heltid och anställningen är på visstid under 6-18 månader. Tillträde sker under mitten/slutet av augusti 2013. Du kommer att vara anställd hos Hero och arbeta på uppdrag för AbbVie.

Sök jobbet

Skicka in din ansökan via länken nedan.

http://www.hero.se/registrera.php?mtrpage=assignment&mtrid=341

Har du frågor besvaras dessa av ansvarig rekryterare Viktoria Berg på 08-400 25 860 alt. viktoria.berg@hero.se .

Hero är ett bolag specialiserat på personaluthyrning och rekrytering inom kompetensområdena IT/Data, Ekonomi och Kontor/Kundservice. Du kan få arbete i olika omfattningar. Allt från extrajobb och deltid till heltid och direktrekryteringar till företag.

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-08-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Kontakt
Viktoria Berg, Rekryterare 08-400 25 860 viktoria.berg@hero.se

Företag
HERO AB

Adress
HERO AB
Liljeholmstorget 7 (Hiss B, Plan 5)
11763 STOCKHOLM

Kontorsadress
Liljeholmstorget 7 (Hiss B, Plan 5)
STOCKHOLM

Jobbnummer
1610432

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hero AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hero AB: