Trafikplanerare

Effekt Personal i Sverige AB / Lagerjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla lagerjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Effekt Personal i Sverige AB i Helsingborg, Åstorp, Landskrona, Ängelholm, Klippan eller i hela Sverige

Effekt Personal i Sverige AB
Vårt företag
Effekt Personal är ett personalföretag som erbjuder kvalificerade tjänster inom bemanning, rekrytering, omställning, coachning, rehabilitering och utbildning. Vi är etablerade på flera orter i södra Sverige och har kunder inom både privat och offentlig sektor. Genom stark lokal närvaro, flexibilitet, lång erfarenhet och stort engagemang tar vi fram effektiva lösningar som ökar våra kunders konkurrenskraft.
För längre uppdrag, med möjlighet till anställning, hos en av våra kunder i Helsingborg söker vi en
Trafikplanerare
Vår kund är framgångsrikt transportföretag som erbjuder transportlösningar på järnväg för företag i olika storlekar. I centralt belägna lokaler kommer du att vara kollega till ca 8 medarbetare med olika befattningar.

Publiceringsdatum
2011-11-29

Dina arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av planering av den dagliga trafiken på järnväg. I detta ingår bland annat följande:
• Planering och optimering för lastning våra tåg/lok. Planering av lossning.
• Bokning och sökning av gods.
• Ta emot ordrar, kontrollera handelsfakturor och rapportera till ekonomiavdelningen.
• Kontakt med våra lokförare, våra internationella samt nationella kunder via både telefon och mail på daglig basis.
• Kontakt med Trafikverket och andra myndigheter gällande lagar, förordningar och bestämmelser.
Vem är du?
Troligtvis har du en färsk högskoleutbildning inom transport- och logistik eller motsvarande. Erfarenhet inom yrket väger tungt, men personlig lämplighet väger tyngre för dessa tjänster hos vår kund. Det är meriterande om du har någon form av erfarenhet från branschen där du har arbetat med planering på järnväg. Då du kommer att arbeta med internationella kunder hanterar du engelska obehindrat i både tal och skrift. Om du kan tyska är detta meriterande, dock inget krav.
För att lyckas i tjänsten och trivas hos vår kund är du driven och mycket stresstålig då det stundtals är hektiskt tempo. Det är ett krav att du har en mycket god administrativ förmåga och där vi förutsätter att du är noggrann och ordningsam. För att passa in i teamet är du disciplinerad och ihärdig. Du har en hög grad av servicekänsla och visar en stor trygghet och stabilitet i dig själv. Som person är du positiv, glad och framåt. Du har ett ekonomiskt sinnelag och är inte rädd för att fatta egna beslut.
Då du kommer att vara representant för Effekt Personal är det viktigt att du har lätt för att skapa kontakter med både arbetskamrater och kunder. Som person krävs det därför att du är flexibel, prestigelös och positiv.
Tillträde: Årsskiftet
Arbetstider: Heltid. Treskift med rullande schema var fjärde vecka. Kl 6-14, 8-17, 16-23. Vid arbete lör-sön är du kompledig tors-fre.
Omfattning: Ca fem månader med möjlighet till anställning hos kund.
Intresserad?
Vi tillämpar ett löpande urval och ser därför din ansökan snarast. Så skicka in din ansökan redan idag! Du ansöker om tjänsten via vår hemsida på www.effektpersonal.se, genom att registrera din CV och därefter söka tjänsten.
Välkommen med din ansökan!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-12-11
Ange följande referens när du ansöker: 757
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Kontakt
Företag
Effekt Personal i Sverige AB

Adress
Effekt Personal i Sverige AB
Döbelnsgatan 6
29131 Kristianstad

Jobbnummer
1092353

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Effekt Personal i Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Effekt Personal i Sverige AB: