Traffic Coordinator - Schenker Dedicated Services, Göteborg

Schenker AB / Logistikjobb / Göteborg
2025-12-03


Visa alla logistikjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Schenker AB i Göteborg, Borås, Skara, Halmstad, Jönköping eller i hela Sverige

För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Hos oss bidrar du tillsammans med 74 000 kollegor världen över till en samhällsviktig funktion. Schenker Dedicated Services (SDS) är ett oberoende företag inom DB Schenker Group. Våra dedikerade kontrolltorn levererar heltäckande logistiklösningar (4PL) för stora kunder över hela Europa. SDS har en miljardomsättning med ca 85 anställda i Göteborg och Malmö. Hos oss på Schenker Dedicated Services får du möjlighet att arbeta inom ett internationellt företag som präglas av innovation, affärsmässighet och korta beslutsvägar. Du får arbeta i en verksamhet med entreprenöriell anda där egna initiativ och idéer uppmuntras.
Vår ambition är att kvalitet ska genomsyra allt vi gör, för att tillsammans skapa det vinnande laget. Att vara ett team med ett mål är en av DB Schenkers grundläggande värderingar. Vi presterar bäst när vi arbetar som ett team. Vi utmanar oss själva och varandra att söka ständiga förbättringar och högre mål varje dag. Vi tror att det är den enskilda individens glädje och engagemang gör skillnad och lyfter teamet. Bli en av oss!
Dessutom erbjuder vi:
Friskvårdsbidrag och Personalförmåner via Benify
Kollektivavtal och försäkringar enligt avtal
Möjlighet till att hyra semesterboenden på flera orter till ett förmånligt pris
Personlig utveckling i form av utbildning och utvecklingssamtal
Trevliga kollegor & ett gott arbetsklimat

Vi söker nu en erfaren Traffic Coordinator till ett spännande tillväxtbolag inom DB-koncernen. Din placering blir på vårt kontor som är beläget på Mölndalsvägen i Göteborg.

Publiceringsdatum
2025-12-03

Dina arbetsuppgifter
Som Traffic Coordinator deltar du tillsammans med en grupp av dedikerade medarbetare i den operativa driften och styrningen av transporter för vår kund. Din roll är att fungera som "spindeln i nätet" mellan kund och leverantör. Du arbetar med bokning och planering av transporter inom Europa, data- och trafikövervakning samt övrigt förekommande administration. Vi sätter vidare stort värde på ständiga förbättringar i både våra interna processer samt i samarbetet med kunder och leverantörer.
Just nu är vi i behov av förstärkning för de ekonomirelaterade uppgifter vi hanterar. Detta innebär:
Avvikelsehantering på leverantörsfakturor gällande transporter
Registrering och underhåll av rater i vårt TMS
Fuel uppdateringar för våra transportörer
Förberedelse till Kundfakturering- underlag för transporter, lager samt tull
Uppdragsbevakning (uppföljning av sändningar för att säkerställa interna mål)
Bevakning av obetalda kundfakturor
Förbättringsarbete för att minska avvikelser

Din Profil
Är du noggrann, gillar siffror och tar ansvar för att uppgifterna blir gjorda i tid?
Gillar du att jobba mot deadlines, kan jobba självständigt men också att ha ett nära samarbete med närmsta kollega? Om du är strukturerad, har ett förbättringstänk och har jobbat med liknande uppgifter, gärna inom transportbranschen.
Då har du det vi söker efter! En förutsättning för att lyckas i rollen är att sätta kunden i fokus.
Du har tidigare erfarenhet inom speditions- och transportbranschen, gärna inom europeiska landsvägstransporter.
Utbildning på högskolenivå inom företrädesvis logistik eller motsvarande.
Då engelska är vårt koncernspråk krävs goda kunskaper i engelska i både tal och skrift. Du behärskar även svenska obehindrat i såväl tal som skrift.
Du har vana av att arbeta i olika IT-system samt goda kunskaper i Officepaketet.
Meriterande att du har erfarenhet/kunskap i Navision och SAP
Excel

Information och ansökan
Rollen är ett vikariat för en kollega som går på föräldraledighet med start så snart som möjligt. Placeringsort är Göteborg. För ytterligare upplysningar om befattningen är du välkommen att kontakta Operations Manager Linda Palmborg linda.palmborg@dbschenker.com
Ansökan sker senast den 2025-12-19. Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt.
DB Schenker främjar mångfald och välkomnar sökanden med olika bakgrund och erfarenheter. Rekryteringsprocessen består bland annat av urval, intervju och referenstagning. Som ett steg i rekryteringsprocessen genomförs bakgrundkontroll på aktuella slutkandidater.
Varmt välkommen med din ansökan!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-12-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Schenker AB (org.nr 556250-3630)
Mölndahlsvägen 83 (visa karta)
415 22  GÖTEBORG

Arbetsplats
Schenker Dedicated Services

Kontakt
Linda Palmbirg
linda.palmborg@dbschenker.com

Jobbnummer
9627736

Prenumerera på jobb från Schenker AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Schenker AB: