Tolkförmedlare
Luleå kommun Arbetsmarknadsförvaltningen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Luleå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Luleå,
Boden,
Piteå,
Kalix,
Älvsbyn eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Luleå kommun Arbetsmarknadsförvaltningen i Luleå Arbetsmarknadsförvaltningen söker personal till tolkförmedlingen vid förvaltningens Invandrarservice.
66 tolkar på 26 språk är registrerade vid tolkförmedlingen. Rekrytering av tolkar sker fortlöpande utifrån våra kunders behov. Kommunens olika förvaltningar, andra kommuner i länet, AF, Landstinget, Polis, advokater m fl är kunder som beställer tolktjänster vid Invandrarservice.
Publiceringsdatum2011-03-05ArbetsuppgifterArbetet består i att planera, strukturera och förmedla tolkuppdrag till våra kunder, rekrytera och handleda tolkar, planera och organisera fortbildning och tolkträffar. I tjänsten ingår även administrativa uppgifter som sammanställning och redovisning av statistik, lönerapportering och framtagande av underlag till verksamhetsberättelse och bokslut mm.
Kvalifikationer• lägst treårigt gymnasium/lämplig högskoleutbildning
• administrativ utbildning och erfarenhet av administrativt arbete
• stor datavana
• god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift
• stresstålig och serviceinriktad
• praktisk erfarenhet av rekryteringsarbete
• erfarenhet av att organisera och planera fortbildning
• van att tala inför andra
Arbetstider och omfattningHeltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde snarast, upphör: 2011-12-31 Tjänsten kan ev förlängas
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-03-20
Ange följande referens när du ansöker: A205706
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktSolveig Eriksson, 0920-45 39 22
Louis Glantz personalrepr, 0920-453083
FöretagLuleå kommun Arbetsmarknadsförvaltningen
AdressLuleå kommun Arbetsmarknadsförvaltningen
97185 Luleå
Jobbnummer 867818
Observera att sista ansökningsdag har passerat.