Tjänsteförvaltare
Bring Parcels AB / Organisationsutvecklarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla organisationsutvecklarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bring Parcels AB i Stockholm,
Sigtuna,
Örebro,
Linköping,
Jönköping eller i
hela Sverige Hos oss på Bring växer vi i takt med den lavinartade ökningen av e-handelsvolymer. För att bibehålla farten och ta ytterligare tillväxtkliv så kräver det ett brett utbud av tjänster till marknaden. Nu söker Tjänsteavdelningen inom Division E-handel och Logistik efter en ny tjänsteförvaltare. Är det du?
Avdelningen
Tjänsteavdelningen ansvarar för att säkerställa god kvalitet och en bra lönsamhet för de tjänster som Bring erbjuder till kunder inom såväl B2B- som B2C-segmentet. Avdelningen förvaltar befintliga tjänster, utvecklar nya koncept och designar kundunika lösningar. Vi agerar som en central funktion genom hela värdekedjan och samverkar med samtliga funktioner inom verksamheten, i synnerhet i gränslandet mellan försäljning, drift och IT. Avdelningen består av ett 20-tal medarbetare utspridda i Sverige, Danmark och Finland, där merparten har sin bas på kontoret i Stockholm.
Rollbeskrivning
Som Tjänsteförvaltare i avdelningen är du Brings produktexpert på den existerande tjänsteportföljen. Du vet vilka delar av värdekedjan som behöver skruvas på för att öka lönsamheten, eller vilka lokala anpassningar som behöver göras för storkunder. Du medverkar vid prisjusteringar, ansvarar för att hålla dokumentation uppdaterad och är den mottagande parten av tjänster som går från uppstart till förvaltning. Som sakexpert spelar du även en nyckelroll vid upphandlingar, förhandlingar och kundimplementeringar.
I tillägg till avdelningens interna gränssnitt så har du även en hel del dialog med marknadsavdelningen, där ni tillsammans säkerställer en god kommunikation av tjänsteportföljen till såväl externa som interna intressenter.
Vem söker vi?
För att lyckas och trivas i rollen tror vi att du är en person med branschvana och god förståelse runt logistikens värdekedja. Du har tidigare haft roller av produktägande karaktär eller arbetat med affärsutveckling i någon form. En eftergymnasial utbildning anses meriterande, men kan ersättas med motsvarande arbetslivserfarenhet.
Stor vikt kommer också läggas vid dina personliga sidor. Som Tjänsteförvaltare är din noggrannhet och förmåga att hålla god struktur helt essentiella egenskaper. Eftersom du kommer behöva ta in mycket nytt så behöver du ha lätt för att lära dig nya processer och kunna hantera komplexa samband. Vidare är du en utmärkt kommunikatör som har lätt för att uttrycka dig på ett skandinaviskt språk i tal och skrift.
Vi erbjuder:
Spännande och utmanande arbetsuppgifter.
Stora möjligheter till intern rörlighet.
En flexibel arbetsplats.
En innovativ arbetsplats och en bransch under ständig tillväxt
Konkurrenskraftiga förmåner.
Omfattning och placering
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid (100%) som inleds med 6 månaders provanställning. Tillträde sker enligt överenskommelse. Tjänsten har sin utgångspunkt i Västberga, Stockholm, och resor i Norden förekommer under normala förhållanden.
Rekryteringsprocessen, ansökan och frågor
Vi vill att vår arbetsplats ska vara en spegling av samhället i stort. Därför uppmanar vi alla kvalificerade kandidater till att söka tjänsten. Rekryteringsprocessen kommer innehålla kapacitet- och personlighetstester. Vi förbehåller oss rätten att genomföra bakgrundskontroller på slutkandidater. Vi tillämpar löpande urval och ansökningsfristen kan därför komma att stängas innan sista ansökningsdatum. Passa på att söka tjänsten redan idag!
Om du har några frågor eller funderingar kring tjänstens karaktär är du varmt välkommen att kontakta anställande chef, Robin Engstrand, via
robin.engstrand@bring.com.
Frågor kring rekryteringsprocessen hänvisas till
jakob.ingemansson@bring.com.
Varmt välkommen med din ansökan!
Om Bring
Vi på Bring är tillsammans med vårt moderbolag Posten Norge en del av något större, både sett till storlek genom våra drygt 13.000 anställda, men även sett till mission. Som ett av Nordens största logistikbolag är vi medvetna om vårt bidrag till klimatavtrycket, därför är vi fast beslutna om att utmana branschen och sitta i förarsätet när det kommer till att förändra vårt beteende. Det är därför vi har det ambitiösa målet om att alla våra transporter skall köras på el- eller fossilfria bränslen innan 2025, något vi redan har implementerat på samtliga hemleveranser i de nordiska storstadsregionerna. Det är därför vi är stolt nationell beredskapspartner till Röda Korset. Det är därför vi har skalat upp och kunnat fylla en viktig samhällsfunktion genom e-handelstjänster under rådande pandemi. Att kunna bidra till en grön och hållbar omställning i stort såväl som förenkling av de små vardagliga tingen är för oss lika viktigt. Det är vad vi kallar summan av allt.
Varaktighet, arbetstid
Heltid
Publiceringsdatum2022-01-27Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-02-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagBring Parcels AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "146360".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Bring Parcels AB (org.nr 556546-4939)
Arbetsplats Bring Express Sverige AB
Jobbnummer 6286990
Observera att sista ansökningsdag har passerat.