Tjänsteansvarig Integration
Inera AB / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Inera AB i Stockholm,
Österåker,
Karlstad,
Lund eller i
hela Sverige Inera koordinerar landstingens och regionernas gemensamma e-hälsoarbete och utvecklar tjänster till nytta för invånare, vård- och omsorgspersonal och beslutsfattare.
Inera ägs av alla landsting och regioner och leds av en politisk styrelse med representanter från ägarna. Kundfokus, leveransfokus och affärsperspektiv är ledorden i Ineras
verksamhet.
Arbetsplatsen är belägen i centrala Stockholm. Läs mer på
www.inera.seFramtidens vård och omsorg står inför stora utmaningar när det gäller digitala möten och utbyte av information mellan olika IT-system. Personal ska ha tillgång till relevant information om sina patienter när de behöver den, och patienter ska också kunna se sin egen information på nätet. Totalt rör det sig om tusentals förbindelser som sömlöst ska kunna kommunicera med varandra. Både inom och utom vårdgivare, med andra myndigheter och även med den privata verksamheten där beröringspunkter finns.
Publiceringsdatum2016-09-07ArbetsuppgifterAtt ansvara för att förvalta tjänsten eRemiss. Arbetet innebär sedvanligt förvaltningsarbete med utmaningen att tjänsten har ett stort antal beroenden till andra tjänster och funktioner vid Inera och dess kunder. Andra tjänster att förvalta kommer att tillkomma.
Arbetsuppgifterna består exempelvis av:
• Ta emot leveranser från projekt elektronisk-remiss
• Förvalta tjänstedomän och tjänstens regelverk
• Förvalta testmiljö
• Samordning med Inera ICC och Tjänsteplattformsförvaltning
• Samordning med andra tjänster vid Inera
• Avstämning och samarbete med Ineras Nationella kundservice
• Ansvara för 2/3:e linjens support/användarstöd, ändringshantering, dokumentation och stödmaterial,
• Driva vidareutveckling och kravhantering
• Ansvara för tjänstens planering, rapportering, budget, kommunikation och avtalshantering
Kunskaps- och kompetenskrav
• relevant högskolexamen
• erfarenhet av att planera, följa upp och rapportera
• är duktig på att hantera många olika kontaktytor t ex beställare och leverantörer
• är kundorienterad och har inställningen att hjälpa kunden
• har haft budgetansvar tidigare
• kan hantera, följa upp och förebygga incidenter och brister inom objekten
• kan leda, driva och motivera medlemmar inom förvaltningsobjeket
Dina personliga egenskaper är att du är strukturerad, ordningssam och ansvarsfull. Du är duktig på att planera samt har lätt att se möjligheter. Du är beslutsam genom att du vågar ta beslut inom ramen för din befogenheter.
Varaktighet och tillträde
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Anställningsvillkor enligt kollektivavtal mellan PACTA och Vision/Akademikeralliansen. Vi läser ansökningar löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan ansökningstiden löpt ut. Sista ansökningsdag är 25 September 2016.
Har du frågor om tjänsten
Enhetschef Ewa Jerilgård, 08-452 72 03
Verksamhetsarkitekt Andreas Mårtensson, 08-452 74 17
HR-generalist Kristina Claesson,
kristina.claesson@inera.se ; 08-452 71 73
Fackliga frågor Harriet Fredin, Vision, 08-452 78 42
Vi avböjer oss vänligt, men bestämt, all hjälp med rekrytering och annonsering.
Varaktighet, arbetstid
Heltid -
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-09-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagInera AB
AdressInera AB
Östgötagatan 12
11625 Stockholm
KontorsadressÖstgötagatan 12
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 3034639
Observera att sista ansökningsdag har passerat.