Tingsryds kommun söker Registrator/Nämndadministratör

Tingsryds kommun, Kommunledningsförvaltning / Administratörsjobb / Tingsryd
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Tingsryd, Lessebo, Emmaboda, Växjö, Karlshamn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Tingsryds kommun, Kommunledningsförvaltning i Tingsryd

Tingsryds kommun har som uppdrag att skapa en bra vardag för kommunens invånare, besökare och företagare. Vi som arbetar inom kommunen gör skillnad och påverkar människors vardag. Vi ansvarar för att barn lär sig läsa och skriva och att människor får en god och trygg omsorg. Vi arbetar också med att skapa förutsättningar för att det byggs hus, att vi har bra vägar, rent vatten och en fin miljö. Hos oss finns Sveriges viktigaste jobb.

Vi på Tingsryds kommun strävar efter att ha medarbetare som trivs och utvecklas i sitt arbete. Vi är en mindre kommun med korta beslutsvägar med större möjlighet för medarbetarna att påverka sin arbetssituation.

Vill du ha ett jobb där du är med och utvecklar vår kommun tillsammans med oss?


Publiceringsdatum
2017-09-25

Arbetsuppgifter
Som registrator/nämndadministratör på kommunledningsförvaltningen blir du en viktig kugge i kommunens övergripande ärendehantering och politiska administration.
Kommunen befinner sig i en intensiv omorganisation av både den politiska organisationen och förvaltningsorganisation och vi har spännande utmaningar framför oss.

Under 2018 planerar vi att införa ett nytt diariesystem, ett arbete som du i högsta grad kommer att vara involverad i. Parallellt med detta står vi i startgroparna för ett omfattande digitaliseringsarbete med införande av e-tjänster med mera. Målsättningen är att skapa en modern och effektiv kommunadministration.
Ditt uppdrag blir att arbeta med hela ärendehanteringsprocessen, från registrering av inkommande post till diarieföring och hantering av ärenden som ska vidare för politiska beslut, uppföljning av beslut och slutligen arkivering. Du kommer att vara delaktig i utvecklingen av de interna arbetsprocesser som krävs för att vi så smart och effektivt som möjligt ska kunna möta medborgarnas behov. Tjänsten tillhör kommunledningsförvaltningens kansliavdelning.


Kvalifikationer
En bakgrund som administratör med lämplig högskoleutbildning eller motsvarande samt erfarenhet från arbete i offentlig förvaltning är meriterande. Andra viktiga egenskaper är utpräglat sinne för ordning och reda och att du är kommunikativ och har en positiv inställning. Då organisationen befinner sig i en intensiv utvecklingsfas får du gärna tycka det är roligt och utmanande att lösa problem. Att du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift ser vi som en självklarhet.

Välkommen att söka ett spännande, utvecklande och riktigt roligt jobb!

ÖVRIGT
Vid frågor under perioden 28/9-6/10 är du välkommen att kontakta Utvecklingsledare Anna Malmhav, kontaktuppgifter enligt ovan.

Urval sker löpande under ansökningstiden så vänta inte med att skicka in din ansökan!

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Tingsryds kommun arbetar aktivt för en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald i verksamheten. Vi förespråkar rökfri arbetstid.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast, enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-10-15
Ange följande referens när du ansöker: A717386
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Eva Palmér 0477-441 52
Anna Malmhav 0477-442 87

Företag
Tingsryds kommun, Kommunledningsförvaltning

Adress
Tingsryds kommun, Kommunledningsförvaltning
Box 88
36222 TINGSRYD

Kontorsadress
36222

Jobbnummer
3716986

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Tingsryds kommun, Kommunledningsförvaltning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Tingsryds kommun, Kommunledningsförvaltning: