TImvikarierande servicehandläggare till barn, ungdom, kultur & f

Järfälla kommun, Servicecenter / Butikssäljarjobb / Järfälla
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Järfälla, Sollentuna, Upplands-Bro, Danderyd, Sundbyberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Järfälla kommun, Servicecenter i Järfälla

Järfälla har norra Stockholms mest spännande geografiska läge och växer snabbt. Vi erbjuder en arbetsplats med stor variation, goda utvecklingsmöjligheter och arbetar efter visionen "Järfälla för alla framåt". Läs mer om hur det är att jobba hos oss på www.jarfalla.se/ledigajobb

Servicecenters målsättning är att ge bästa möjliga service till Järfällaborna. Vi tar emot telefonsamtal, personliga möten och e-post från invånare, företag och besökare. Alla ärenden registreras i vårt ärendehanteringssystem. Nu behöver vi stärka upp vårt team med ytterligare två serviceinriktade timvikarier som kan täcka upp för korta och långa frånvaroperioder. För dig som vill jobba brett med kultur - och utbildningsfrågor är vår arbetsplats perfekt.


Publiceringsdatum
2018-09-26

Arbetsuppgifter
Som servicehandläggare arbetar du med att ge kvalificerad information, vägledning och rådgivning till kommunens invånare gällande de frågor som förvaltningarna arbetar med. Du tar emot besök i Servicecenters besökslokal samt löser ärenden som inkommer via telefon och e-post. Du kommer svara på diverse frågor inom barnomsorg, alla utbildningsfrågor från förskoleklass till vuxenutbildning, kulturskolans verksamhet samt fritid. Du tar även emot felanmälan på kommunens fastigheter.

Dina arbetsuppgifter och ansvarsområden:
• representera kommunen och specifikt barn- och ungdomsförvaltningen, kompetensförvaltningen samt kultur-, demokrati- och fritidsförvaltningen
• arbeta i kommunens besökslokal: ta hand om besökare och deras ärenden, hantera post
och paket, administrera nycklar och parkeringstillstånd, bedriva försäljning av presentartiklar, m.m.
• arbeta som servicehandläggare i telefon
• ta emot felanmälan, klagomål och synpunkter på kommunens fastigheter
• logga samtal och ärenden i ett ärendehanteringssystem
• svara på allmänna frågor om Järfälla kommun
• samarbeta och samverka med förvaltningens handläggare och avdelningar
• delta i Servicecenters förbättringsarbete som består av utveckling av rutiner, kunskapsdatabas, överenskommelser med förvaltning

Vi kan erbjuda dig en härlig arbetsgrupp med bred kompetens och ett utvecklande arbete!

Som timvikarie hjälper du oss att behålla hög servicenivå och täcka upp under frånvaroperioderna av de ordinarie medarbetarna. Därför är det viktigt för oss att du är tillgänglig för arbete i december 2018 - januari 2019, inkl mellandagarna under jul- och nyårshelgerna.




Kvalifikationer
Du ska ha:
• gymnasieutbildning
• tidigare erfarenhet av kundtjänstarbete och/eller arbete inom servicebranschen
• mycket bra kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
• goda IT-kunskaper och vana att arbeta med datorer och informationssökning
• förmåga att samtidigt som du för ett samtal arbeta i IT-baserade verksamhetssystem, söka och hantera information och data.

Vi ser det som meriterande om du:
• studerar på en eftergymnasial utbildning inom barn, utbildning, kultur och/eller fritid
• har erfarenhet av att ha arbetat inom barn, utbildning, kultur och/eller fritid
• har kunskaper i somaliska och/ eller arabiska

Vi söker dig som är en stjärna på service och kundbemötande, en person som alltid sätter kunden i fokus. Då du kommer att vara kommunens ansikte utåt är det viktigt att du är en god och tydlig kommunikatör som visar omdöme i sitt professionella agerande. Du är väl medveten om verksamhetens mål och gör ditt bästa för att uppnå dessa. Du bidrar med energi och engagemang till verksamheten, och ger dig inte förrän arbetet är avslutat på ett bra sätt. På vår arbetsplats sker ständiga förändringar och förbättringar, vi vill framåt och vi vill utvecklas. Därför är det viktigt att du också är en flexibel person som gillar förändring.

ÖVRIGT
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Timavlönad. Arbetet är förlagt mån - tors 07.50 - 16-50; fre 07.50 - 15.05 Tidsbegränsad anställning, tillträde: enligt överenskommelse, dock senast 1 dec 2018, upphör: 2019-12-31 .

Ersättning
Timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-10-14
Ange följande referens när du ansöker: A815926
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Elena Buzakova elena.buzakova@jarfalla.se 085809092
Mia Hagman mia.hagman@jarfalla.se

Företag
Järfälla kommun, Servicecenter

Adress
Järfälla kommun, Servicecenter
Järfälla
17780 JÄRFÄLLA

Kontorsadress
Vasaplatsen 9-11 JÄRFÄLLA

Jobbnummer
4369410

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Järfälla kommun, Servicecenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Järfälla kommun, Servicecenter: