Timanställd Kundsupport till Fonus Kontaktcenter

Fonus, ekonomisk förening / Kundservicejobb / Kalmar
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Kalmar, Mörbylånga, Borgholm, Nybro, Torsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Fonus, ekonomisk förening i Kalmar, Mönsterås, Oskarshamn, Ronneby, Växjö eller i hela Sverige

Vi visar vägen när livet förändras

I vårt arbete möter vi både livet och döden. Att finnas där när livet tar en ny vändning med sorgen och ovissheten, är en viktig uppgift. Det kräver mod. Vi guidar och stöttar människor i den situation då livet kan vara som svårast. Genom vårt sätt att vara och agera, med trygghet, omtanke och guidning, finns vi där för att skapa det finaste avslutet. Ett sista personligt farväl.

Fonus Kontaktcenter är till stora delar ansiktet utåt gentemot koncernens kunder, där du som kundsupport spelar en viktig roll. Vi stödjer koncernens två stora verksamheter; Sveriges marknadsledande begravningsbyrå och Sveriges största familjejuridiska verksamhet.

Ett jobb nära livet och döden.

Om rollen

Du kommer arbeta på vårt kontor i Kalmar som är en öppen, familjär och varm miljö där cirka 40 medarbetare sitter i ett modernt kontorslandskap. Vi drivs av affärsmässighet, utveckling och med kunden i fokus.

Din arbetsdag består av att du hjälper våra kunder med mötesbokning via främst inkommande och utgående samtal samt är behjälplig med andra typer av begravningsrelaterade frågor, så som anmälningar till minnesstund. Arbetet sker med telefon och dator som främsta arbetsredskap. Det förekommer även chatt och mejlkontakt med våra kunder.

Vi tror på att mångfald skapar en bättre arbetsplats och ett bättre team, samt att våra medarbetare vill växa i en kultur där vi tillsammans ansvarar för vår egen och företagets utveckling. Hos oss får du möjlighet att bli del av en gemenskap och utvecklas i ett modernt och värderingsstyrt företag tillsammans med engagerade och lyhörda kollegor. Nu ska vi utöka vår timpool och söker därför fler timanställda som kan förstärka vårt team.

Våra öppettider är 7-22 måndag till fredag och 8-22 lördag -söndag samt röda dagar.

Vem vi letar efter

Vi har alltid kundens behov och önskemål i fokus. Det innebär att du behöver ha ett stort engagemang för kunden och att vara trygg i att bemöta människor med omtanke och förståelse. Vi arbetar alltid för att utvecklas och bli bättre och tror därför att du är nyfiken för andras perspektiv, är proaktiv, gillar att förändra saker till det bättre och tar egna initiativ till utveckling. Du trivs med att arbeta självständigt, samtidigt som du är en lagspelare som vill utvecklas och hjälpa andra.

Vad har du med dig

• God systemvana
• Goda kunskaper i svenska och engelska

Vi på Fonus Kontaktcenter strävar efter mångfald bland medarbetarna avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.

Så här ansöker du

Sista ansökningsdag är 2024-09-29 men eftersom vi går igenom ansökningar och kallar till intervju löpande kan tjänsten tillsättas innan detta datum.

Vill du veta mer om rollen eller vår verksamhet, tveka inte att kontakta Emma Roback, T.f teamledare för kundsupport AOB, på 073-055 1561.

Vi ser fram emot din ansökan!

Ersättning
Timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-09-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Fonus, ekonomisk förening, http://www.fonus.se

Arbetsplats
Fonus

Jobbnummer
8889950

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Fonus, ekonomisk förening

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Fonus, ekonomisk förening: