Till vår kund i Danderyd söker vi en erfaren löneadministratör p

Arena Personal Sverige AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2017-11-07
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Till vår kund i Danderyd söker vi en erfaren löneadministratör p" (publicerad 2017-11-08) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Arena Personal Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om tjänsten
Vår kund arbetar i den offentliga sektorn och sitter vid Mörby centrum.
Löneenheten söker nu en erfaren löneadministratör på 75%.

Arbetstiderna är mån-fred dagtid.

Arbetsuppgifter

• Inläggning av underlag i lönesystemet så som nya anställningar, uppsägningar, partiella ledigheter, lägga in schema m.m. Självservice i lönerapporteringen vilket innebär att medarbetarna registrerar sin egen avvikelserapportering.
• Skriva tjänstgöringsintyg, arbetsgivarintyg och inkomstintyg till försäkringskassan
• Arbetet som löneadministratör innebär många externa kontakter med chefer, administratörer på förvaltningar/resultatenheter samt myndigheter
• En lönekonsult som arbetar heltid ansvarar för ca 600 löner per må-nad.




Din profil
Kvalifikationer:

• Erfarenhet av arbete i första hand i lönesystemet Personec P, i andra hand Heroma.
• 5 års arbetslivserfarenhet av lönearbete inom offentliga sektorn.
• Meriterande är om du har kunskaper om kollektivavtalet Allmänna be-stämmelser

Start omgående fram till 31 januari med eventuell förlängning.


Vi erbjuder
Vi matchar de bästa medarbetarna till rätt företag och uppdrag. Att vara extern medarbetare hos oss passar dig som på minsta möjliga tid vill skaffa dig mesta möjliga erfarenhet. Vi ger dig chansen att arbeta på attraktiva arbetsplatser där du utvecklar din kompetens.
Du har nära kontakt med din personalansvarige som stöttar dig och fungerar som ditt bollplank för att du ska lyckas i dina uppdrag. För oss är det viktigt att du trivs och mår bra. Självklart har vi som auktoriserat bemanningsföretag kollektivavtal och försäkringar för din anställningstrygghet.
Vi värdesätter en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald. Det skapar trivsel och kvalitet för våra kunder och dig som anställd.
Vi erbjuder tjänster inom olika områden och på olika nivåer. Hos oss har du chans att utvecklas genom varierande typer av uppdrag hos våra kunder. Du får flexibla arbetsförhållanden och -tider. Som extern medarbetare har du möjlighet att lära känna olika arbetsgivare och medarbetare, se nya arbetssätt och processer, arbeta i flera system och därmed bredda din kompetens och samla erfarenhet. Du får även viktiga kontakter ute på olika arbetsplatser och detta nätverk kan vara till stor hjälp längre fram i din karriär. Samtidigt står vi bakom dig och ger stöd när det är nödvändigt! Många av våra medarbetare får anställning hos våra kunder efter genomfört uppdrag.


Om verksamheten
Vi har ett personligt engagemang och anstränger oss alltid för att ordna saker på bästa sätt. Vi försöker hitta uppdrag som passar dig som medarbetare så att du hela tiden utvecklas för då vet vi att du trivs och gör ett bra jobb! Vi agerar professionellt i alla lägen och har gedigen kompetens i bolaget. Du som medarbetare får därför trygghet och en kompetent arbetsgivare. Våra Konsultchefer arbetar från början till slut med kunder och medarbetare i hela bemanningsprocessen vilket gör att vi har en nära kontakt och vet vad som är på gång och aktuellt för dig för tillfället.


Ansökan
Tre enkla steg till ditt nya jobb:
1. Du ansöker genom att klicka på "ansök här" eller "ansök via extern webbplats".
2. Du kommer då till Arena Personals hemsida. Klicka på "Sök jobbet" och fyll i dina kontaktuppgifter och bifoga sen ditt CV och personliga brev. Hela ansökningsprocessen tar max några minuter.
3. Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Deltid 75% Visstid, mer än 6 månader

Publiceringsdatum
2017-11-07

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-11-19
Ange följande referens när du ansöker: 5276
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Madeleine Leo

Företag
Arena Personal Sverige AB

Adress
Arena Personal Sverige AB
Fleminggatan 7
10425 Stockholm

Kontorsadress
Fleminggatan 7

Jobbnummer
3789432

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Arena Personal Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Arena Personal Sverige AB: