Tidsbegränsad anställning som Systemförvaltare till Utvecklingsenheten

Heby Kommun / Datajobb / Heby
2025-02-28


Visa alla datajobb i Heby, Sala, Östhammar, Enköping, Västerås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Heby Kommun i Heby

Vård-och omsorgsförvaltningen står inför en omfattande omställning i och med den nya socialtjänstlagen som träder i kraft i juli 2025.

I samband med det behöver vi tillfälligt förstärka med kompetens inom vår systemförvaltarorganisation för att anpassa och säkerställa verksamhetsnyttan för våra övergripande verksamhetssystem.



Rollen
Som systemförvaltare kommer du ha ett tydligt grunduppdrag, vilket är tidsbegränsat, och vara en del av förvaltningens stab, direkt underställd utvecklingschef. Du kommer att ha ett nära samarbete med systemförvaltare, verksamhetsutvecklare- digitalisering, strateger, berörda chefer och medarbetare inom förvaltningen.

Tillsammans med dina kollegor kommer du att ansvara för att systemen är tillförlitliga, uppvisar effektivitet samt anpassas utifrån de behov som omställningen till ny lagstiftning kräver.

Du är även behjälplig medarbetare inom förvaltningen så de förstår de olika systemen och kan använda och nyttja dem på bästa sätt.

Du ansvarar bland annat för att:

- systemen levererar överenskommen funktionalitet
- acceptanstester av ny funktionalitet och nya versioner genomförs
- godkänna leveranser från driftleverantör och andra leverantörer
- ha kontakt med systemleverantör och med utsedd driftförvaltare
- identifiera utbildningsbehov hos interna användare och att planera och genomföra utbildningar
- löpande ge information kring funktionalitet och förändringar i systemet till alla användare
- det finns support och utbildningsmaterial
- informationssäkerhetsarbetet för systemet följs upp kontinuerligt
- dokumentation om systemet hålls uppdaterad och kommunicerad
- inlagd/registrerad information i systemet håller rätt kvalité och struktur
- beslutad utveckling planeras och genomförs
- dokumentera och sammanställa upptäckta fel i systemets funktionalitet
- hantera användaradministration inklusive behörigheter
- hantera support



Det här är vi
Utvecklingsenheten är en stödenhet till vård- och omsorgsförvaltningens olika verksamheter. Enheten består av ett härligt gäng på 13 medarbetare med olika inriktning och uppdrag där prestigelöshet, samverkan och kompetens och inslag av humor är ingredienserna för vår framgång. Vårt fokus är på utvecklings-, kvalitets- och uppföljningsarbete.



Är det här du?
Vi söker dig som vill vara vår länk mellan verksamheten och tekniken. För att vara passande för denna tjänst ser vi att:

- Du har relevant högskoleutbildning med inriktning mot IT, eller motsvarande erfarenhet.
- Du har erfarenhet av samordning, styrdokumentation och teknikstöd samt samarbete med leverantör av IT-system.
- Du är strukturerad i ditt arbete, tar initiativ samt har förmåga att prioritera och driva dina projekt framåt och i mål.
- Du har en god pedagogisk förmåga att förklara IT-frågor på ett enkelt sätt och lätt för att kommunicera i olika sammanhang, både muntligt och skriftligt.
- Du genomför arbetet med fokus på att inneha god service och trygghet i att självständig arbeta inom uppdraget. Samtidigt som du också har förmåga att vara kontrollerad och lugn i stressade situationer och har förmåga att fokusera på rätt saker/uppgifter efter behov.

Det är meriterande om du också har erfarenhet av att arbeta i verksamheterna, inom vård- och omsorg, som systemen ska stödja, samt av vårt nuvarande verksamhetssystem Viva och har erfarenhet av att arbeta med: kommunal verksamhet/politiskt styrd organisation, IT-säkerhetsfrågor i offentlig förvaltning.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Intervjuer kan komma att ske fortlöpande under ansökningstiden.

Vi ger dig mer än ett jobb
Hos oss får du en trygg anställning med många förmåner. Att du känner att du utvecklas på arbetet ser vi som en nyckel till att trivas. Som arbetsgivare tycker vi det är viktig att lyssna på våra medarbetare; vi värdesätter din kompetens och uppskattar att få hör dina tankar och idéer.

Heby Kommun är en växande landsbygdskommun med närhet, trygghet och livskvalitet. Vi påverkar människors liv och tillsammans skapar vi möjligheterna. Vi är 1100 kollegor som ser fram emot att välkomna dig!

Läs gärna mer om våra förmåner och medarbetare på http://www.heby.se och följ oss på https://www.linkedin.com/company/1802496/admin/dashboard/ och https://www.facebook.com/HebyKommun/.

Din ansökan och övriga handlingar som ingår i rekryteringsprocessen blir allmän handling när du registrerar din ansökan i vårt rekryteringssystem Varbi.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ersättning
Fast, individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-03-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2025/21".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Heby kommun (org.nr 212000-2049)

Arbetsplats
Utvecklingsenheten

Kontakt
Maria Kanebjörk, utvecklingschef
0224-36143

Jobbnummer
9193816

Prenumerera på jobb från Heby Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Heby Kommun: