Terminalchef för sorteringskanaler i Göteborg och Örebro

Bring Citymail / Lagerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla lagerjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bring Citymail i Göteborg, Mölndal, Kungälv, Lerum, Kungsbacka eller i hela Sverige

Bring är en av de största aktörerna inom post och logistik i Norden. Bring består av olika specialistområden som tillsammans erbjuder ett brett utbud av post- och logistiklösningar för företag.

Bring ingår i koncernen Posten Norge AS som under 2011 hade en omsättning på cirka 23 miljarder NOK och cirka 20 000 medarbetare. Koncernens vision är att vara "världens mest framtidsinriktade post- och logistikkoncern".

Våra värden Ärlighet, Respekt, Samarbete, Öppenhet och Mod styr vårt sätt att arbeta och bidrar till en inkluderande och mångfaldig arbetsplats.

Vi strävar efter att vara en mångkulturell koncern. Vi ser därför gärna sökande med olika bakgrund.

Bring Citymail hjälper företag att kommunicera via brevlådan som kanal. Våra kunder anlitar oss som partner för att nå rätt person, vid rätt tidpunkt, med rätt budskap. Vi startade 1991 som världens första fria postföretag. Vi når 54 procent av Sveriges hushåll och företag. Och vi fortsätter att utmana marknaden.

Med placering på vår sorterinsterminal GBG söker vi nu en driven, kvalitets och resultatinriktad Terminalchef.

Som Terminalchef tillhör du företagets Logistikavdelning som ansvarar för logistikflödet av post från tryckeri till företagets utdelningskontor. Tidsfönstret är ofta mycket litet och det är av yttersta vikt att kvalité, miljö och pris samspelar för att kundlöftet skall kunna garanteras. Avdelningen har dygnet runt verksamhet i Stockholm, Malmö, Göteborg samt Örebro och består av ca120 medarbetare. Avdelningen består av 4 sorteringsterminaler lokaliserade Göteborg, Malmö, Stockholm och Örebro samt en administrativ enhet.

Som terminalchef kommer du att ingå i avdelningens ledningsgrupp tillsammans med Logistikchef och övriga Terminalchefer. Du har fullt resultat-, process- och personalansvar för Sorteringsterminalerna i Göteborg och Örebro med tillhörande transportflöde. Du kommer också ha ansvar för extern logistiktjänst i Jönköping. I tjänsten förväntas att du med jämna mellanrum gör besök i Örebro och Jönköping. Du rapporterar direkt till företagets Logistikchef.

I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:

• Leda utveckling av kvalitet, effektivitet, hälsa och säkerhet för terminalen.
• Planera, leda och följa upp produktionsflöden, transporter och de olika enheterna på terminalen. Samt arbeta med operativ processutveckling.
• Delta i avdelningens ledningsarbete.
• Budgetera och följa upp terminalernas kostnader löpande.
• Aktivt utveckla verksamheten genom ett kommunikativt och delaktigt ledarskap. 

Publiceringsdatum
2013-04-10

Dina personliga egenskaper
För att lyckas i denna tjänst krävs du är en trygg ledare samtidigt som du är extremt driven. Du kommer från dag ett att få stort ansvar och ägarskap som chef. Du skall gärna ha dokumenterad erfarenhet av ledande befattning på operativ nivå, och du drivs av att se människor växa och utvecklas. Vidare tror vi att du är duktig på att bygga nätverk både internt och externt samt kunna leda och inspirera andra medarbetare. Slutligen tror vi att du har ett genuint intresse för kvalité och miljö samt är resultatinriktad.

Arbetet ställer krav på att du kan och klarar av att växla arbetstider då terminalerna har personal som jobbar dygnet runt. Det förväntas också att du kan resa i tjänsten.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Vi erbjuder:

• En platt organisation där dina egna insatser syns och gör skillnad, och där stort utrymme för egna idéer ges och uppmuntras.
• En öppen och positiv atmosfär med bra gemenskap där möjligheterna till personlig utveckling är goda.
• Ett företag där medarbetarna sporrar varandra till framgång och som sätter HMS (Hälsa, Miljö och Säkerhet) högt på agendan.
• Vi erbjuder också ett fritt jobb med utmanande arbetsuppgifter som ger dig möjlighet att utvecklas inom logistik och ledarskap samt bygga nätverk. Arbetet är varierande och ingen dag är den andra lik.
• En öppen och positiv atmosfär med bra gemenskap där vi kontinuerligt arbetar med att förstärka våra beteenden i förhållande till företagets värderingar: ärlighet, respekt, samarbete, öppenhet och mod.

Vi ser gärna att du har:

• Eftergymnasial utbildning inom logistik alternativ ekonomi 
• Dokumenterad ledarskapsförmåga med goda vitsord
• Körkort och egen bil

Meriterande är om du har:

• Kunskaper i ISO 9001 och 14001
• Goda kunskaper i Officepaketet framför alt Excel
• Kännedom av att jobba i affärssystem (helst Navision)

Arbetstider och lön:

Tjänsten är på heltid/tillsvidare med 6 månaders provanställning.

Fast lön

Intervjuer sker löpande men vi vill ha din ansökan senast 2013-05-01. Vi kan därmed komma att tillsätta platsen innan ansökningstiden är slut.

Vi tar inte emot ansökningar via brev eller e-post, utan endast via länken "Skicka ansökan" till vänster.

Frågor & Information

För frågor kring tjänsten, kontakta vår Logistikchef Fredrik Bladh, tel 073-719 87 42. För frågor kring rekryteringsprocessen, kontakta HR-konsult Kristin Sallanto, tel 070-160 26 92

Arbetstider och omfattning
Heltid

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-05-01
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Fredrik Bladh +46 73 719 87 42

Företag
Bring Citymail

Adress
Bring Citymail
Box 90108
12021 Stockholm

Jobbnummer
1518504

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bring Citymail

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bring Citymail: